۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: اگر حمایت دولت ترکیه نبود؛ بمبگذاری میتینگ HDP در دیاربکر عملی نمی شد

دمیرتاش: اگر حمایت دولت ترکیه نبود؛ بمبگذاری میتینگ HDP در دیاربکر عملی نمی شد

  • ۲۲ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

ما تمام جزئیات بمبگذاری میتینگ حزب دموکراتیک خلق ها در میدان استاسیون دیاربکر را بررسی کرده ایم.اگر حمایت دولت نبود آن بمب نمی توانست به میتینگ دیاربکر آورده شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها طی مصاحبه با روزنامه حریت اعلام کرد: ما تمام جزئیات بمبگذاری میتینگ حزب دموکراتیک خلق ها در میدان استاسیون دیاربکر را بررسی کرده ایم. مهمترین هدف از این بمبگذاری به وجود آوردن یک جنگ داخلی در ترکیه بود. بمبگذاری های ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها در استان های مرسین و آدانا به همراه این بمبگذاری کار دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بود. هر دو فرد بمبگذار در کمپ های داعش برای این کار آموزش دیده بودند. در خصوص این بمبگذاری ها تحقیقات و بررسی های تاثیر گذاری صورت نگرفته است و صورت نمی گیرد. تنها به دستگیری عامل بمبگذار اکتفا شده است. چه کسی وی را به دیاربکر آورده است؟ چه کسی به وی آن همه ماده منفجره داده است؟ و چه کسی او را به داخل میتینگ راه داده است؟ هنوز جواب این سوالات مشخص نیست. مطمئن باشید اگر حمایت دولت نبود آن بمب نمی توانست به میتینگ دیاربکر آورده شود.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: اطلاعاتی که در خصوص این بمب گذاری منتشر شده است اطلاعاتی است که خبرگزاری ها تلاش کرده اند و به آنان دست پیدا کرده اند. مسئولین کشوری نیز بعد از انتشار اطلاعات در خبرگزاری ها مجبور به اظهار نظر می شوند. در این بمبگذاری وزارت کشور ترکیه مسئولیت دارد. وزارت کشور ترکیه باید اطلاعاتی که در دست دارد را با دادستانی و ما در میان بگذارد. چون روند حقوقی پرونده را محرمانه دنبال می کنند ما وارد این پرونده نشدیم ولی به زودی به این پرونده ورود پیدا خواهیم کرد. به بررسی این پرونده امیدوار نیستم چون اگر حتی روابط پشت پرده این بمبگذاری نیز مشخص شود دولت بر آن سرپوش خواهد گذاشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین