۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تجمع اعتراضی سیاسیون CHP و HDP در استانبول: مداخله نظامی ترکیه در سوریه باعث انتقال جنگ به داخل ترکیه خواهد شد/ بزرگترین تهدید برای ترکیه AKP است

تجمع اعتراضی سیاسیون CHP و HDP در استانبول: مداخله نظامی ترکیه در سوریه باعث انتقال جنگ به داخل ترکیه خواهد شد/ بزرگترین تهدید برای ترکیه AKP است

  • ۲۲ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۴۶ بازدید
  • ۰

اکنون با ورود نظامی ترکیه به خاک سوریه جنگ سوریه به داخل کشور کشیده می شود. حزب عدالت و توسعه با این که مشروعیت سیاسی خود را از دست داده است ولی باز هم در حال فریب ملت ترکیه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری جهان، بسیاری از سیاستمداران معروف حزب دموکراتیک خلق ها و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به همراه تعدادی از نویسندگان، روشنفکران و دانشگاهیان ترکیه با تجمع در میدان تقسیم استانبول با تشکیل “بلوک صلح” به مخالفت با مداخله نظامی ارتش ترکیه در خاک سوریه پرداختند.
در این تجمعات سزگین تانری کولو، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: امیدوارم این نوع حرکت ها باعث آگاهی ترکیه شده و از حوادث بعدی که در اثر سیاست خارجی اشتباه متوجه ملت ترکیه خواهد شد جلوگیری کند. متاسفانه ترکیه به وسیله حکومت حزب عدالت و توسعه به عنوان یکی از عاملین اصلی آغاز جنگ در سوریه شناخته شده است. اکنون نیز با ورود نظامی به خاک سوریه در تلاش برای وارد کردن ترکیه به یک موج جدیدی از سیاست های اشتباه خارجی است. این اقدام به معنی کشاندن جنگ سوریه به داخل ترکیه است. ما کشوری هستیم که سال ها از درگیری و جنگ آسیب دیده ایم. به هیمن دلیل از این جا با خطاب قرار دادن حکومت ترکیه می گویم: آتش این جنگ شما و همه ملت ترکیه را خواهد سوزاند.
همچنین، ارطغرول کورگچی، نماینده شهر ازمیر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها نیز در اظهارات خود خاطرنشان کرد: حزب عدالت و توسعه با این که مشروعیت سیاسی خود را از دست داده است ولی باز هم در حال فریب ملت ترکیه است. تبلیغات رسانه ها و خبرگزاری های نزدیک به حزب عدالت و توسعه در جهت تهدید امنیت ملی ترکیه از مرزهای جنوبی این کشور یک تبلیغ سیاه برای فریب مردم است. کاملا برعکس آن چیزی که نشان داده می شود مرزهای جنوبی ترکیه در امنیت کامل به سر می برند. برادران کردمان در شمال سوریه ۸۰۰ کیلومتر از ۱۰۰۰ کیلومتر مرزهای جنوبی ترکیه (شمالی سوریه) را تحت کنترل خود دارند. آنان خواهان اتحاد، دوستی و همکاری با ترکیه هستند. مرزهای ترکیه برای اولین بار از تهدید دولت اسلامی عراق و شام (داعش) تا این اندازه دور شده است. بزرگترین تهدید در مقابل ترکیه در حال حاضر سیاست های امنیتی حزب عدالت و توسعه ای است که مشروعیت سیاسی خود را از دست داده و به سیاست های نظامی روی آورده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین