۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • دفتر حزب سبز آلمان مورد حمله عناصر پ.ک.ک قرار گرفت

دفتر حزب سبز آلمان مورد حمله عناصر پ.ک.ک قرار گرفت

  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۱۹ بازدید
  • ۰

دفتر حزب سبز در فرانکفورت که در افکار عمومی  به حمایت از سازمان تروریستی پ.ک.ک معروف است، توسط اعضای پ.ک.ک مورد حمله قرار گرفت. اعضای پ ک ک از سبزها خواستند عملیات ترکیه را محکوم کنند.

به گزارش انجمن بی تاوان،‌هواداران پ‌ک‌ک بنرهایی حاوی نمادها و شعارهای پ‌ک‌ک را بر دیوارهای دفتر حوزه انتخاباتی امید نوری پور رئیس مشترک این حزب در فرانکفورت آویزان کردند. اعضای پ ک ک که نمی خواستند بدون ملاقات با نوری پور ساختمان را ترک کنند، از سبزها خواستند عملیات ترکیه را در شورای شهر فرانکفورت محکوم کنند. وی همچنین خواستار اتخاذ مواضع اقتصادی و سیاسی ترکیه شد.

سبزها درخواست های پ.ک.ک را می پذیرند
اعضای پ.ک.ک که می خواستند با سبزها هم قرار ملاقات بگذارند به هدف خود رسیدند. در نتیجه این یورش، سبزها اعلام کردند که برای قطعنامه ای در محکومیت عملیات فرامرزی ترکیه در شورای شهر فرانکفورت مبارزه خواهند کرد. سبزها اعلام کردند که توافق کرده اند در روزهای آینده با هواداران پ ک ک پشت میز بنشینند.

جم اوزدمیر، رئیس مشترک سابق سبزها و وزیر فعلی کشاورزی آلمان، به دلیل نزدیکی خود به پ.ک.ک شناخته شده است. اوزدمیر در سال های گذشته با اقدامات و اظهارات بسیاری این حمایت را نشان داده است.
اوزدمیر که در انتخابات ریاست جمهوری قبلی از HDP بازدید کرده بود و خواستار رای دادن به این حزب شده بود، همراه با نمایندگان HDP از شهر سیزر دیدن کرد. وی بعداً در بیانیه خود در این باره گفت: «من نه تنها از طرف خودم، بلکه از طرف حزبم هم آنجا بودم. من حزبم را متقاعد کردم و خواستار حمایت از HDP شدیم.»

جم اوزدمیر همچنین ارتباط نزدیکی با صلاح الدین دمیرتاش دارد. اوزدمیر با بیان اینکه دمیرتاش “یکی از بزرگترین فرصت های از دست رفته ترکیه” است، از دمیرتاش تمجید می کند: “صلاح الدین دمیرتاش فردی فوق العاده با استعداد، فوق العاده کاریزماتیک، فوق العاده صادق و فوق العاده است. خیلی خوشحالم که با او آشنا شدم. من قبلاً او را آنجا شنیده بودم. سبک او سبکی است که می تواند کل ترکیه را در بر بگیرد و من برای اولین بار می دانم که بستگان من که در غرب زندگی می کنند به HDP رای دادند. اعضای سرشناس CHP برای اولین بار در زندگی خود به لطف صلاح الدین دمیرتاش به HDP رای دادند. این دلیل اصلی رفتن او به زندان است.»
اوزدمیر که نقش مهمی در تصویب پیش نویس قانون به رسمیت شناختن وقایع ۱۹۱۵ به عنوان “نسل کشی” در آلمان داشت، در سخنرانی خود قبل از رای گیری از صفت “قاتل” برای طلات و انور پاشا استفاده کرد.

جم اوزدمیر تنها کسی نیست که با اعضای HDP/PKK در حزب سبزها روابط نزدیک دارد. کلودیا راث، معاون سابق بوندستاگ آلمان و رئیس مشترک سابق سبزها نیز جلسات مکرری با بسیاری از حامیان HDP دارد. راث درست قبل از وقایعی که با فراخوان HDP/PKK برای حضور در خیابان ها به نام “حوادث ۶-۷ اکتبر” آغاز شد، از دیاربکر، ماردین و سوروچ بازدید کرد و با نام هایی مانند گلتان کیشاناک، احمد ترک، سیری ساکیک ملاقات کرد. و Mülkiye Birdane. راث در جریان سفر خود خواستار “حمایت از کوبانی” شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *