۹ فروردین ۱۴۰۳

دعوت داعش از دختران‌ جوان مجرد

  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
  • ۴۵۵ بازدید
  • ۰
 گروه تروریستی داعش در اقدامی جدید به دختران وعده فعالیت با حقوق ۵۰ دلاری را داده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ایسنا ، پس از شکست داعش و فرار تعداد زیادی از نیروهایش از مناطق تحت تصرف این گروه در سوریه و عراق داعش در تلاشی جدید به عضوگیری زنان و دختران از طریق پایگاه‌های اجتماعی خود روی آورده و عضوگیری از زنان در دو گردان “الخنساء” و “ام الریان” خبر داده است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، داعش از آغاز عضویت زنان در دو گردان الخنساء و ام الریان خبر داده و این شرط را گذاشته که کسانی که به این دو گردان می‌پیوندند ازدواج نکرده و ۱۸ تا ۲۵ ساله باشند.

داعش اعلام کرده است که این زنان به شرط اینکه تمام وقت با داعش همکاری کنند و هر وظایفی که داعش به آنها محول می‌کند، انجام دهند ماهانه حدود ۵۰ دلار می‌گیرند.

در همین حال یک منبع آگاه گفته است که اقدام داعش برای عضوگیری دختران کم سن و مجرد احتمالا برای اجرای عملیات جدیدی است. شاید به این دلیل که آنها به دلیل شرایط زندگی‌شان راحت‌تر درخواست‌ها را می‌پذیرند یا چه بسا داعش پس از مخالفت‌های پی در پی نوجوانان پسر در داخل این گروه به این اقدام متوسل شده است.

وی افزود: داعش با گرایش دینی دختران به ویژه دختران کم سن و سال و تمایل آنها برای به شهادت رسیدن و رسیدن به بهشت بازی می‌کند و آنها را به زنانی سطحی نگر و بی‌باک تبدیل می‌کند که نمی‌توانند در وظایفی که داعش به آنها محول می‌کند درست را از نادرست تشخیص دهند.

یک پژوهش مصری نیز اعلام کرده است، روش جدید تبلیغات داعش برای جذب کردن زنان استفاده از عکس‌های وحشیانه همچون بریدن سر و کشتار نیست بلکه تبلیغات روی محاسن زندگی خانوادگی در داخل گروه داعش و شرافت به دنیا آوردن نیروهایی جدید است که به داعش برای “خدمت به انسان” می‌پیوندند.

این منبع مصری نیز عنوان داشته است که داعش با عضوگیری از دختران مجرد درصدد است آنها را برای چگونگی استفاده از سلاح و انجام عملیات انتحاری در آینده به ویژه در غرب آموزش دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *