۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دستگیری گروه ۷ نفره پژاک توسط نیروهای مرزبانی

دستگیری گروه ۷ نفره پژاک توسط نیروهای مرزبانی

  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۱۸۰ بازدید
  • ۰

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد مرزهای کشور در اختیار مرزبانی قرار دارد و امنیت پایدار در مرزها برقرار است.

به گزارش انجمن بی تاوان، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا روز سه‌شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: بعد از چین و روسیه بیشترین مرز و همسایه را داریم و همه استان‌های مرزی دارای فرمانده مرزبانی در تابعیت فرماندهی مرزبانی کشور هستند.

وی گفت: هنگ‌های مرزی، گروهان‌ها، پاسگاه‌ها، یگان‌های تکاوری و گروهان‌های واکنش سریع به نام احتیاط در حاشیه مرزها قرار گرفته‌اند و از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزهای کشور، ۹۷ درصد در اختیار مرزبانی است و ۲ تا سه درصد به دلایلی در اختیار دیگر نیروهای مسلح قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: همین بخش باقیمانده مرزها در مواردی توامان و برخی از آنها در رابطه با گروه‌های ضدانقلاب در شرق و غرب کشور، برادران سپاه و ارتش پشتیبانی ما را در اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا برعهده دارند.

گودرزی با اشاره به تغییر ساختار مرزبانی بعد از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا در سال ۱۳۹۸ عنوان کرد: ساختار مرزبانی به مثابه یک نیرو در تابعیت فرمانده کل انتظامی قرار گرفت که ارتقاء پیدا کرد و اکنون در ۱۶ استان مرزبانی استقرار دارد.

وی به برگزاری مراسم اربعین در سال جاری اشاره و اضافه کرد: هرچند متاسفانه اتفاقات اخیر در کشور ماموریت سنگین راهپیمایی اربعین را به کام نیروهای مرزبانی و انتظامی تلخ کرد اما در حوزه مرزبانی امسال دیپلماسی قوی و موثری با کشور عراق داشتیم.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: ۵۳ جلسه بین کلانترهای مرز عراق با فرماندهان مرزبانی ما از استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان که امسال گذرهای مرزی آنها باز شده بود، برگزار شد لذا هر زمان که زائران و اتباع خارجی قصد عبور از کشور ما را داشتند و با اشکالاتی مواجه شدند به محض برگزاری جلسه‌ با عراقی‌ها مسیر باز می‌شد که البته عنایت خداوند بود.

گودرزی عنوان کرد: به این ترتیب امسال سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشتاقان امام حسین(ع) به سفر اربعین مشرف شدند و امنیت آنها را تامین کردیم که تقدیر فرمانده کل قوا را در پی داشت.

وی یادآور شد: بعد از این اتفاقات به جای اینکه نیروهای مرزبانی و انتظامی استراحت نسبی داشته باشند با اتفاقات اخیر مواجه شدند و البته از نظر ما امنیتی‌ها اغتشاشات اخیر در کشور مانند کف روی آب بوده و فاقد ارزش است.

فرمانده مرزبانی فراجا یادآور شد: هر زمانی که شاهد چنین حوادثی در کشور بوده‌ایم، انسجام مردم با نیروهای مسلح بیشتر شده و پیوند قوی‌تری حاصل می‌شود.

گودرزی ابراز کرد: در استان خراسان جنوبی نیز این اتفاقات کمرنگ بود و وجود خارجی نداشت که با وجود دیانت، ولایتمداری و ارزشی بودن مردم استان انتظاری جز این نیست و استاندار خراسان جنوبی هم به نبود مشکل خاص در استان اذعان داشت.

وی با اشاره به پایداری امنیت در مرزها گفت: شب ۳۱ شهریور ماه در آستانه رژه نیروهای مسلح که عده‌ای با تحریک نظام سلطه قصد خرابکاری داشتند، همکاران مرزبانی گروه ۷ نفره از گروه‌های معاند و پژاک در شمال غرب و هنگ خداآفرین را با همه سلاح‌های مخرب و انتحاری در یک ایست و بازرسی دستگیر کردند.

فرمانده مرزبانی فراجا اعلام کرد: مردم نیز در دستگیری اعضای این گروه کمک کردند که نشان می‌دهد پایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در بین مردم قوی و ارزشمند است و از این بابت خداوند را باید شکر کرد.

گودرزی با اشاره به مرزی بودن استان خراسان جنوبی ادامه داد: به‌رغم وجود مرز گسترده در مجاورت کشور افغانستان، این استان و مردم آن مشکلی ندارند بلکه دیگران مثل گروه‌های مواد مخدر و اشرار مشکلاتی را تحمیل می‌کنند که در این دیار به لحاظ دیانت مردم که زبان‌زد است، اشرار قدرت عرض اندام ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین