۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دستگیری های بی مورد و نقض آشکار حقوق در مناطق تحت سلطه پ.ک.ک

دستگیری های بی مورد و نقض آشکار حقوق در مناطق تحت سلطه پ.ک.ک

  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲
  • ۱۲۹ بازدید
  • ۰

سازمان های حقوق بشر با اشاره به ربوده شدن یک زن جوان کرد در دریک سوریه تأیید کرده اند که دستگیری های ترسناک و نقض آشکار حقوق بشر در مناطق تحت سلطه پ.ک.ک صورت می گیرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، پنج سازمان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفته‌اند: «روند دستگیری های خودسرانه و ناپدید شدن اجباری همچنان در مناطق تحت سلطه پ.ک.ک ادامه دارد. ما خبر ربوده شدن سوزان زن جوان را دریافت کردیم. فاضل میرو، متولد ۱۹۹۹، مقابل منزلش در دریک (الممالکیه)، توسط افراد نقابدار گروه تروریستی پ.ک.ک ربوده شده است.

این بیانیه می‌افزاید: خانه وی مورد تفتیش و توهین به خانواده و پس از آن بدون ذکر دلیل، مبلغی پول و جواهرات از خانواده مورد سرقت قرار گرفت و تا لحظه تنظیم این اظهارات از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در سازمان‌های حقوق بشری با تأسف و ناراحتی از دستگیری غیرنظامیان و کودکان در مناطق تحت اداره گروه تروریستی پ.ک.ک و دستگیری‌های خودسرانه و ناپدید شدن اجباری غیرنظامیان و کودکان به شدت ابراز تأسف و محکوم می‌کنیم. همه اینها نقض قوانین و هنجارهای بین المللی مربوط به حقوق بشر است و ما خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی، عقیدتی و کودکان هستیم.

در این بیانیه آمده است که ادامه بازداشت و بازداشت او (سوزان جوان) تهدیدی جدی برای زندگی او و نقض آشکار تعهدات جامعه بین‌المللی، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و اسناد مهم بین‌المللی در زمینه حقوق بشر است.

این بیانیه اداره خودمختار و نهادهای امنیتی آن را مسئول امنیت زن جوان، سوزان فاضل دهم میرو و همه بازداشت شدگان دانسته و خواستار آن شد که محل بازداشت همه آنها فوراً فاش شود و دلایل آن مشخص شود.

سازمان های امضاکننده:

۱ – سازمان حقوق بشر در سوریه – MAF

۲ – سازمان کرد برای حقوق بشر در سوریه (DAD)

۳ – کمیته کردی حقوق بشر (مانیتور)

۴ – سازمان دفاع از زندانیان عقیدتی در سوریه – روانکا

۵ – کمیته حقوق بشر در نشست ملی دموکراتیک در سوریه

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین