۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون ۴۴۸ عضو PKK کشته شده اند

در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون ۴۴۸ عضو PKK کشته شده اند

  • ۲۲ دی ۱۳۹۴
  • ۵۷۸ بازدید
  • ۰
ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که در مجموعه عملیاتی که از ۱۵ دسامبر آغاز شده است تاکنون ۴۴۸ شبه نظامی PKK کشته شده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامۀ حریت، ارتش ترکیه اعلام کرده است که در مجموعه عملیات ضد ترور نیروهای امنیتی در جنوب شرقی ترکیه، از ۱۵ دسامبر تا کنون در مجموع ۴۴۸ شبه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) کشته شده اند.

ستاد مشترک ارتش ترکیه دیروز ۱۰ ژانویه در بیانیه ای اعلام کرد که در روز ۹ ژانویه در استان های دیاربکر و شرناخ ۲۰ عضو دیگر PKK در عملیات نیروهای امنیتی در میانۀ حکومت نظامی ها کشته شدند.

در بیانیۀ ارتش آمده است که ۱۳ تن از کشته شدگان روز ۹ ژانویه مربوط به شهر جزیره در استان شرناخ هستند که از ۱۴ دسامبر تاکنون در حکومت نظامی به سر می برد. به گفتۀ ارتش عملیات های در جریان در این شهرستان تاکنون ۲۵۲ تن تلفات برای شبه نظامیان PKKدر پی داشته است.

در عملیات جزیره نیروهای امنیتی چهار سنگربندی خیابانی را از میان برداشتند، پانزده بمب دست ساز را خنثی کردند و یک قبضه کلاشینکف نیز ضبط کردند. علاوه بر این چندین تفنگ ساچمه ای و مقداری مهمات نیز کشف و ضبط گردید.

در همین حال در عملیات ۹ ژانویه در منطقۀ سیلوپ استان شرناخ نیز سه شبه نظامی کشته شدند. حدود ۲۰ بمب دست ساز، اشیاء محترقه، یک خمپاره انداز و تعدای ماسک ضد گاز ضبط شدند.

به گفتۀ منابع نظامی در منطقۀ سیلوپ تاکنون ۱۲۲ شبه نظامی کشته شده اند.

علاوه بر این در شهر سور دیاربکر نیز که از ۲ دسامبر مقررات حکومت نظامی برقرار است، ۴ شبه نظامی PKK کشته شدند. در این منطقه نیز تا کنون ۷۴ شبه نظامی کشته شده اند.

گزارش های رسیده حاکی است که دو شبه نظامی دیگر نیز در استان شانلی اورفا، هنگامی که می خواستند از مرز عبور کنند، دستگیر شده اند.

ماه گذشته رئیس جمهور رجب طیب اردوغان اعلام کرد که نیرو های امنیتی ۳,۱۰۰ شبه نظامی PKK را در داخل ترکیه یا در مرز کردستان عراق کشته اند. در همین حال ۳۰۰ سرباز، افسر پلیس و شهروند غیرنظامی نیز از جولای ۲۰۱۵ تاکنون جان خود را از دست داده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین