۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • در دیدار با نماینده‌ دفتر سازمان ملل اعلام شد کشوری که در مبارزه ایران با مواد مخدر مانع‌تراشی کند، شریک مافیای مواد مخدر است

در دیدار با نماینده‌ دفتر سازمان ملل اعلام شد کشوری که در مبارزه ایران با مواد مخدر مانع‌تراشی کند، شریک مافیای مواد مخدر است

  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از روابط عمومی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ، الکساندر فدولوف، نماینده‌ی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران با علی باقری کنی معاون بین‌الملل و حقوق بشر رئیس قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ی قضاییه با اشاره به همجواری ایران با بزرگترین تولیدکننده‌ی مواد مخدر جهان، تصریح کرد: ممانعت برخی از کشور‌های غربی در دسترسی جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افرازی مقابله با قاچاق مواد مخدر بیانگر آن است که این کشور‌ها نه تن‌ها قصد مبارزه‌ی جدی با تولید و توزیع مواد مخدر در جهان را ندارند، بلکه از تولید و توزیع آن سود هم می‌برند. از اینرو کشور‌هایی که در مسیر مبارزه‌ی ایران با مواد مخدر مانع‌تراشی می‌کنند، شریک مافیای مواد مخدر هستند.
علی باقری با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر صد‌ها شهید تقدیم کرده است، تأکید کرد: انتظار ایران این است که سازمان ملل در قبال جان سربازان ایرانی بی‌تفاوت نبوده و در مقابل تحریمِ تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با مواد مخدر از سوی امریکا و برخی کشور‌های اروپایی ساکت نباشد.
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ی قضاییه با تأکید بر این که تولید مواد مخدر پس از حضور اشغالگران امریکایی و متحدان غربی آن در افغانستان بیش از ۵۰ برابر شده، به ارتقای توانمندی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با وجود مانع‌تراشی‌های کشور‌های غربی، توان مقابله‌ی همه‌جانبه‌ی ایران با مواد مخدر در عرصه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در طول سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته که دستاورد‌های زیادی را هم به دنبال داشته است.
علی باقری کنی با اشاره به برخی زمینه‌های همکاری میان ایران و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، اظهار داشت: با توجه به سیاست قوه‌ی قضاییه برای بسط عدل و قبض دستگاه عدلیه، پیشگیری جایگاه بسزایی در سیاست‌های قضایی داشته و به همین دلیل جمهوری اسلامی از همکاری در این امر استقبال می‌کند.
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ی قضاییه با اشاره به ابتکار بی‌نظیر جمهوری اسلامی در اعطای مرخصی به حدود یکصد هزار زندانی، تصریح کرد: مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی علاوه بر این که بیانگر اهتمام عملی جمهوری اسلامی به کرامت انسانی است، نشان‌دهنده‌ی باور دستگاه قضایی به اصلاح مجرمان برای بازگشت به جامعه و اعتماد قوه‌ی قضاییه به سازوکار‌های تربیتی زندان‌ها است تا جایی که ترتیبات آزادی ۱۰۰هزار زندانی را در یک مقطع زمانی در سطح کشور فراهم کرده است.
نماینده‌ دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران نیز با اشاره به سوابق کاری انتظامی و سیاسی خود در امر مبارزه با مواد مخدر در سطوح ملی و بین‌المللی تصریح کرد: به عنوان کسی که طی سالیان گذشته در مقام افسر ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیپلمات فعالیت کرده‌ام، شهادت می‌دهم که بهترین اقداماتی که در مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان در حال انجام است، در ایران محقق می‌شود و باید از این بابت از ایران قدردانی کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل به فهرستی از عرصه‌های همکاری در زمینه‌های حقوقی و قضایی اشاره کرد و آمادگی این دفتر را برای اجرای برنامه‌های همکاری دوجانبه در سال جاری اعلام کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین