۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درگیری طرفداران HDP و MHP در دانشگاه اژه یک کشته برجای گذاشت

درگیری طرفداران HDP و MHP در دانشگاه اژه یک کشته برجای گذاشت

  • ۴ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰
در درگیری هواداران احزاب مختلف ترکیه در دانشگاه اژه، یک هوادار حزب حرکت ملی کشته و ۷ دانشجوی دیگر زخمی شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از Haber7، در تجمع طرفداران احزاب سیاسی در دانشگاه اژه ازمیر، بین طرفداران حزب دموکراتیک خلق ها و طرفداران حزب حرکت ملی درگیری هایی رخ داد که در جریان این درگیری ها، “فرهاد یلماز چاکیر اوغلو” دانشجوی دانشکده ادبیات دانشگاه “اژه” و فعال سیاسی حزب حرکت ملی توسط شخص یا اشخاص ناشناسی به قتل رسید. همچنین در این درگیری ۷ دانشجوی دیگر نیز زخمی شده که وضعیت یکی از آنان وخیم گزارش شده است. به همین دلیل دانشگاه اژه به مدت ۳ روز تا روز چهارشنبه تعطیل اعلام شده است.
در پی این حادثه صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها با متهم کردن حکومت ترکیه به ایجاد اعتشاش در کشور، گفت: برای ما فرق نمی کند این فرد طرفدار کدام حزب باشد. مرگ این جوان به مانند آتشی بود که ترکیه را در برگرفت. بار دیگر به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها هشدار می دهیم، تمام جوانان باید در خصوص این گونه مسائل دقت داشته باشند. در آستانه انتخابات، دانشگاه ها محلی برای سیاست هایی خواهد شد که پتانسیل ایجاد درگیری و تنش را خواهد داشت. من معتقد هستم که این تهدیدات در خارج از کنترل حکومت امکان ندارد به وجود بیاید. همزمانی این حادثه با طرح بسته جدید امنیتی و نیاز حکومت ترکیه برای اشاره به این گونه حوادث برای این که دلیل محکمی برای تصویب این طرح داشته باشد، این احساس را در ما به وجود آورده است که تحقیقات در خصوص این اتفاق باید بسیار با دقت و حساسیت بیشتر دنبال شود. این یک اتفاق تلخ و تاسف بار است ولی با یک تحقیق دقیق و ریزه بینانه باید مشخص شود که در پشت پرده این کشتار چه کسانی قرار دارد.
این درحالی است که حزب حرکت ملی، پ.ک.ک و جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی را مسئول این قتل می داند.
لازم به ذکر است، در خصوص این حادثه هنوز تحقیقات پلیس ادامه دارد و نتیجه قطعی آن منتشر نشده است. حزب حرکت ملی ترکیه تا مشخص شدن گزارش نهایی  پلیس، مردم را به آرامش دعوت کرده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *