۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ائتلاف HDP با حزب کار در انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه

ائتلاف HDP با حزب کار در انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه

  • ۴ اسفند ۱۳۹۳
  • ۲۸۹ بازدید
  • ۰

حزب کمونیستی کار ترکیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی آینده با حرب دموکراتیک خلق ها ائتلاف می کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از Haber7، حزب دموکراتیک خلق ها در بیانیه رسمی اعلام کرده است در انتخابات پارلمانی ۷ ژوئن ۲۰۱۵ با حزب کار ترکیه (EMEP) به صورت ائتلافی وارد انتخابات خواهد شد.
صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها با رهبر حزب کار، “سلما گورکان”، دیدار کردند. پس از این دیدار حزب کار بیانیه ای با امضای رئیس حزب منتشر کرده و اعلام کرد: خود را آماده مهم ترین انتخابات طول تاریخ جمهوریت ترکیه می کنیم. دلیل این حساسیت در انتخابات ۲۰۱۵ شرایط خاص و حساس زندگی سیاسی و اجتماعی در کشور است. قانون احزاب سیاسی موجود در کشور، قوانین انتخاباتی و وجود ۱۰ درصد حدنصاب انتخابات راه را برای برگزاری انتخابات دموکراتیک در کشور بسیار سخت کرده است. با شرایط موجود نهادینه کردن اصول دموکراسی در داخل کشور بسیار سخت به نظر می رسد. حزب عدالت و توسعه و حکومت ترکیه، در طول حاکمیت خود نخواسته است قوانین ضد دموکراتیک انتخابات را تغییر دهد حتی با مطرح کردن بسته جدید امنیتی در آستانه انتخابات کشور را گام به گام به سمت هرج و مرج کشانده است. حزب عدالت و توسعه نه تنها برخی موانع آزادی را برنداشته است بلکه با اقدامات اخیر خود موانع زیادی در مسیر آزادی به وجود آورده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما به عنوان حزب کار ترکیه، مبارزه ای که تا کنون در مسیر آزادی و دموکراسی ترکیه دنبال کرده ایم را از این به بعد به همراه حزب دموکراتیک خلق ها دنبال خواهیم کرد. برای تداوم تلاش های خود در انتخابات ۲۰۱۵ پارلمانی ترکیه به همراه حزب دموکراتیک خلق ها وارد عرصه خواهیم شد. هدف ما از این ائتلاف ایجاد ترکیه ای دموکراتیک به همراه این حزب است. برای این که بتوانیم حد نصاب انتخابات را از پیش رو برداریم زیر سقف حزب دموکراتیک خلق ها تلاش خواهیم کرد.
شایان ذکر است، این اولین حزب ترکی است که با حزب دموکراتیک خلق ها وارد ائتلاف شده است.
لازم به ذکر است، حزب کار ترکیه در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده است و مرکز آن در آنکارا قرار دارد و خط مشی کمونیستی – لنینیستی را دنبال می کند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *