۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست خانواده کودک ربوده شده توسط پ.ک.ک

  • ۶ شهریور ۱۴۰۲
  • ۶۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : خانواده یک دختر بیمار که توسط گروه موسوم به «جوانان انقلابی» وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ربوده شده بود، از سازمان‌های حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کردند تا سرکرده تروریست های نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) را تحت فشار قرار داده تا او را آزاد کرده و به آنها بازگردانند.

در همین رابطه، خالد حسن، عموی دختر ربوده شده گفت: «جوان پ.ک.ک، فرح خلی ۱۳ ساله را در روستای القنایه در حومه کوبانی ربودند تا به زور او را به خدمت بگیرند تا وارد صفوف نیروهای پ.ک.ک شود.»

حسن افزود: فرح از بیماری های صعب العلاج رنج می برد، سیروز کبدی و همچنین دیابت دارد و کودکی نابالغ است که نیاز به مراقبت ویژه دارد.

وی ادامه داد: فرح کودک یتیم و پدرش پیرمرد و برادری داشت که در حوادث زندان غوران حسکه توسط اعضای پ.ک.ک کشته شد.

او با اشاره به وجود کمپ هایی برای جذب کودکان خردسال در حومه کوبانی و همچنین در طبقه در حومه رقه توضیح داد که اعضای پ.ک.ک او را به منطقه دریک در شرق قامشلو بردند.

کودک ربوده شده در فیلم کوتاهی در حالی دیده می شود که در حال آموزش تیراندازی توسط یکی از کادرهای پ.ک.ک در منطقه نامعلومی است و کودک با استتار لباس نظامی و حمل تفنگ در یکی از تصاویر ظاهر می شود.

حسن تأیید کرد: «گروه تروریستی پ.ک.ک پشت جذب کودکان خردسال در سوریه است و آنها صدها تن از آنها را به قندیل فرستادند تا آنها را وارد جنگ کنند».

حسن با اشاره به اینکه به اصطلاح جوانان تحت نظارت مستقیم پ.ک.ک هستند و هیچ مرجعی بالاتر از اختیارات آنها در سوریه وجود ندارد و هر کودکی را که نزد پدر و مادرش برگشته یا بخواهد برگردد تهدید می کنند.

حسن در پایان از همه سازمان‌های حقوق بشری و بشردوستانه و همچنین از همه خیرین در سوریه خواست تا به «PKK» فشار بیاورند تا به وعده‌های خود با سازمان ملل برای توقف ربودن کودکان خردسال، آزادی آنها و بازگرداندن آنها عمل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *