۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

درآمد هنگفت پ.ک.ک از دزدی نفت سوریه

  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲
  • ۱۱۲ بازدید
  • ۰

صدها تانکر نفت از مناطق تحت کنترل پ.ک.ک به سمت مناطق مختلف در حرکت هستند.

به گزارش انجمن بی تاوان، دیده بان حقوق بشر سوریه امروز شنبه تایید کرد که صدها تانکر مملو از نفت از مناطق تحت کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک به سمت مناطق تحت کنترل جناح های مسلح و شبه نظامیان وفادار به ترکیه حرکت کردند.
دیده بان سوریه اعلام کرد که صدها کامیون نفتی وارد مناطق تحت کنترل منطقه عملیاتی “سپر فرات” تحت اشغال نیروهای ترکیه و گروه های مسلح و شبه نظامیان وفادار به آنکارا شدند که از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) وارد شدند.
شایان ذکر است که نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در بحبوحه بحران سوخت که تمام مناطق شمال سوریه را درگیر کرده است، به تامین منابع نفتی گروه ها و شبه نظامیان وفادار به آنکارا ادامه می دهند.
فعالان کرد تایید می کنند که دلیل بحران سوخت در مناطق اداره خودمختار، عدم ارسال مقادیر کافی به مناطق تحت کنترل خود است، زیرا اداره حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) مناطق تحت کنترل ترکیه را تامین می کند.
نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین المللی، کنترل اکثر شهرهای شمال شرق سوریه را در اختیار دارند که شامل ۱۱ میدان نفتی بزرگ از جمله بزرگترین میدان سوریه به نام «العمر» و میادین نفتی «التنک» است.
درآمد حاصل از این منابع به رهبری گروه تروریستی پ.ک.ک در قندیل برمی‌گردد که این مناطق را در پشت صحنه کنترل می‌کند، در حالی که مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) از همه طرف از یک فاجعه واقعی رنج می‌برند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین