۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داوود اوغلو: HDP موضع خود در مورد پ.ک.ک را مشخص کند/ با هر نوع تغییر در نقشه سیاسی شمال سوریه مقابله خواهیم کرد

داوود اوغلو: HDP موضع خود در مورد پ.ک.ک را مشخص کند/ با هر نوع تغییر در نقشه سیاسی شمال سوریه مقابله خواهیم کرد

  • ۱۱ تیر ۱۳۹۴
  • ۱۷۷ بازدید
  • ۰

حزب دموکراتیک خلق ها هر چقدر از ترور فاصله داشته باشد همان اندازه راه برای جای گرفتن در سیاست ترکیه ممکن تر خواهد بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در جلسه حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه با انتقاد از عملکرد حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرد: اکنون زمان امتحان برای حزب دموکراتیک خلق ها فرا رسیده است. اگر واقعا خواستار تبدیل شدن به حزبی سراسری در ترکیه و وارد شدن به عرصه جدی و عملی در سیاست این کشور هستند ابتدا باید هر نوع ترور و خشونت را رد کرده و در برابر آن ایستادگی کنند. حزبی که خواهان تداوم روند مذاکرات صلح در ترکیه است باید در برابر خشونت ایستادگی کند. انتظار ما از حزب دموکراتیک خلق ها که در عین حال انتظار جامعه نیز هست، مشخص کردن مواضع خود در برابر پ.ک.ک است. حزب دموکراتیک خلق ها هر چقدر از ترور فاصله داشته باشد همان اندازه راه برای جای گرفتن در سیاست ترکیه ممکن تر خواهد بود. این حزب باید تصمیم خود را بگیرد یا خشونت یا دموکراسی، یا ترور و یا صلح. این حزب دیگر نمی تواند ملت ترکیه را فریب دهد.
وی در خصوص تحولات شمال سوریه نیز تصریح کرد: اگر حتی یک ثانیه از مسئولیت بنده باقی مانده باشد باز تصمیمی که برای امنیت ملی ترکیه ضروری باشد را اتخاذ خواهم کرد. به صورت رسمی و علنا اعلام می کنم، ترکیه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را به عنوان گروه تروریستی شناخته و با این گروه تروریستی و جبهه النصره مخالف است. ما با هر نوع گروه تروریستی مخالف هستیم. ادعاهای موجود مبنی بر همکاری ترکیه با داعش در واقع قطعه ای ازپازل حملات بین المللی علیه ترکیه است.
داوود اوغلو خاطرنشان کرد: هر کسی که در شمال سوریه دست به تغییر بافت جمعیتی و یا تغییر نقشه سیاسی منطقه بزند با آنان آشکارا مقابله خواهیم کرد. تحولات شمال سوریه را از نزدیک دنبال می کنیم. دیروز در یک جلسه ۴ ساعته نشست امنیت ملی کشور؛ تمام مسائل سوریه را بررسی کردیم. برای تمام سناریوهای مطرح شده آماده هستیم. خود را برای بدترین سناریوی ممکن نیز آماده کرده ایم. اصول اولیه ما مشخص است، با عدالت و بلوغ سیاسی رفتار خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین