۳۱ فروردین ۱۴۰۳

داوود اوغلو: دشمن ما پ.ک.ک است نه HDP

  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
  • ۱۹۱ بازدید
  • ۰

دشمن ما پ.ک.ک است. ما با حزب دموکراتیک خلق ها دشمن نیستیم. مرزهای دشمنی و یا رقابت ما با حزب دموکراتیک خلق ها را حمایت کردن و یا نکردن این حزب از ترور مشخص می کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر دولت موقت ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر در ترکیه عنوان کرد: زمانی که ترکیه در چارچوب روند مذاکرات صلح در مسیر دموکراتیزه شدن در حال حرکت بود در کشورهای عراق و سوریه ساختارهای غیرقانونی و تروریستی به انبار کردن تسلیحات نظامی پرداخته و به طرق مختلف این تسلیحات را وارد ترکیه ساخته و برای مبارزه تروریستی خود را آماده کردند. از آن زمان به بعد صلح و روند مذاکرات معنی خود را از دست داد. ما تا زمانی که گروهای مسلح در ترکیه به صورت کامل پاکسازی نشده اند عملیات خود را با جدیت تمام ادامه خواهیم داد.
داوود اوغلو خاطرنشان کرد: دشمن ما پ.ک.ک است. ما با حزب دموکراتیک خلق ها دشمن نیستیم. مرزهای دشمنی و یا رقابت ما با حزب دموکراتیک خلق ها را حمایت کردن و یا نکردن این حزب از ترور مشخص می کند. اگر حزب دموکراتیک خلق ها به عنوان یک حزبی سیاسی رفتار کند رقیب ما است نه دشمن ما. اگر از گروه تروریستی حمایت کند، و یا در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به گروه تروریستی باشد در این صورت نه تنها دشمن ما بلکه دشمن ملت ترکیه است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در مسیر انتخابات زودهنگام قرار گرفته ایم، این انتخابات برای آرامش ترکیه صورت خواهد گرفت. اگر کسی اقدامی صورت دهد که آرامش ترکیه به هم بریزد در مقابل این اقدامات تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده و با قاطعیت رفتار خواهیم کرد. شهروندانی که در شرق و جنوب شرق ترکیه زندگی می کنند، باید با صدای رسا به تمام گروه های تروریستی و کسانی که از آنان حمایت می کنند بگویند: «عامل اصلی بازگشت ترکیه به دهه ۹۰ میلادی شما هستید». تمام کردهای ترکیه باید از دموکراسی در کشور حمایت کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین