۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داوود اوغلو: تا خلع سلاح صورت نگیرد؛ روند مذاکرات پیش نخواهد رفت

داوود اوغلو: تا خلع سلاح صورت نگیرد؛ روند مذاکرات پیش نخواهد رفت

  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
  • ۱۷۰ بازدید
  • ۰
نخست وزیرترکیه تاکید کرد که خلع سلاح پ.ک.ک شرط ضروری پیشرفت مذاکرات است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که بعد از جلسه ۶ ساعت و نیمی هیئت وزیران برای اولین بار شخصاً به جای معاونش مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرد، در خصوص روند مذاکرات و نظرات کوه قندیل در خصوص مسئله “خلع سلاح” و “طرح جدید امنیتی” به خبرنگاران گفت: روند مذاکرات دموکراسی را مدنظر قرار داده است و در این روند؛ سلاح، خشونت و ترور نباید وجود داشته باشد. هر کدام از طرف ها اگر خواهان حل و فصل این مسئله باشند ابتدا باید خلع سلاح شده و خشونت را در هر بُعد و در هر شکل آن ترک کنند. دموکراسی در ترکیه در حال نهادینه شدن است، تمام طرف ها خواسته های خود را در چارچوب قانون و با رعایت اصول دموکراسی باید درخواست کنند. وقتی این امکانات موجود است؛ در اختیار داشتن سلاح و تکیه کردن بر آن برای دستیابی به خواسته های خود، نمی تواند صلحی در پی داشته باشد. تا زمانی که سلاح ها ترک نشده و خلع سلاح صورت نگرفته باشد روند مذاکرات پیش نخواهد رفت.
وی افزود: برای این که روند مذاکرات را به یک مرحله موفقیت آمیز منتقل کنیم تصمیم قاطعی اتخاذ کرده ایم. در این روند نیز از حمایت همه جانبه جامعه برخورداریم. شرایط روانی مهیا شده است. شرایط اجتماعی هم قائل به موفق شدن این روند است. در صورتی که ما اقدامی صورت دهیم همه به وظایف خود عمل خواهند کرد.
نخست وزیر ترکیه در خصوص طرح جدید امنیتی نیز اعلام کرد: بسته جدید امنیتی و روند مذاکرات صلح به هیچ عنوان متناقض با هم نیستند. ما روند مذاکرات صلح را با تمام قوا ادامه خواهیم داد در کنار این نیز بسته جدید امنیتی را در مجلس طرح کرده و آن را به تصویب خواهیم رساند. ما برای این که جلوی فتنه ها در کشور گرفته شود هم در خصوص نظم عمومی تلاش خواهیم کرد و از طرف دیگر روند مذاکرات را نیز ادامه خواهیم داد. هیچ چیزی نمی تواند جلوی تصویب طرح جدید امنیتی در مجلس ترکیه را بگیرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *