۲۹ اسفند ۱۴۰۲

داعش پس از سوریه به عربستان خواهد رفت

  • ۳ بهمن ۱۳۹۴
  • ۴۰۰ بازدید
  • ۰

مجله نشنال اینترست نوشت،‌ با چالش‌های جغرافیای جمعیتی،‌ اجتماعی و اقتصادی که عربستان در چند سال اخیر با آن مواجه بوده،‌ این کشور به محلی برای تجمع احتمالی نسل‌های آتی داعش که اکنون در سوریه در حال شکست است،‌ تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این مجلۀ آمریکایی در ادامه تحلیلی در این باره می‌نویسد: مهاجران حدود یک سوم کل نیروی کار جمعیت ۳۰ میلیونی عربستان را تشکیل می‌دهند و درصد بسیار بالایی از جمعیت این کشور زیر ۳۰ سال سن دارند که نرخ بیکاری در این گروه حدود ۳۰ درصد است. شهروندان سعودی و غیر سعودی تحت عنوان شریعت اسلامی حکم خاندان حاکم را تحمل می‌کند،‌ اما مهاجران با این مساله مقابله می‌کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت، تمامی این مسایل عربستان را به خطر می‌اندازد زیرا در این کشور تعداد زیادی جوان بیکار وجود دارد و عضویت آنها در داعش بسیار آسان خواهد بود و این درحالیست که نارضایتی از آل سعود به دلیل کاهش بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت رو به افزایش است.

نشنال اینترست تاکید کرد، ‌با وجود اینکه منابع درآمدی داعش رو به اتمام است و این گروه تروریستی با فشار جامعه جهانی مواجه شده اما اعضای آن به آسانی و در یک آن ناپدید نخواهند شد،‌ بیشتر اعضای داعش را مزدوران خارجی تشکیل می‌دهند که متعلق به کشور مشخصی نبوده و به راحتی می‌توانند به کشورهای مختلف بروند و البته در بیشتر موارد مقصد بعدی آنها می‌تواند عربستان باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *