۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

داعش و پ.ک.ک و فوریت مناسبات ترکیه – اسرائیل

  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
  • ۶۷۳ بازدید
  • ۰
یکی از معاونان بنیامین نتانیاهو تاکید کرد، مشکلاتی که از طرف داعش و پ.ک.ک ایجاد شده برای احیای روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی “فوریت و مسوولیت” به وجود آورده است.
  سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مالکوم هئونلین، معاون رئیس کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودیان آمریکا و یکی از معاونان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با حریت گفت: به چند دلیل اکنون لحظه‌ای بسیار حساس و مناسبی است و ما نباید آن را از دست بدهیم. البته اکنون شرایط دشوار هم هست چرا که با مشکلات مختلفی درباره داعش و پ.ک.ک و امنیت مردم روبرو هستید اما همزمان یک فوریت و مسوولیت هم ایجاد شده است.
این مقام جزو گروهی از افرادی است که اوایل ماه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دیدار کردند. دو روز پس از سفر هیات مذکور به آنکارا، این گروه پیش از بازگشت به تل‌آویو راهی مصر شد و قرار است که به‌زودی عازم اروپا شود.
معاون رئیس کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودیان آمریکا همچنین گفت: تجارت میان اسرائیل و ترکیه حتی در بدترین‌ دوران‌ها هم دستخوش تغییر نشد. این نشاندهنده روحیه همکاری دو طرفه است. ترکیه و اسرائیل چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارند. دیدار من با اردوغان بسیار سازنده بود و گفت‌وگوی صادقانه‌ای انجام شد.
همچنین اردوغان به مسئولان یهود آمریکا بر عزمش برای بهبود روابط با اسرائیل تاکید کرد و گفت: بنا بر اظهارات یکی از اعضای یهود مذاکراتی در این زمینه در ژنو انجام شده است.
اردوغان روز سه‌شنبه گذشته با نمایندگان کنفرانس روسای بزرگ سازمان‌های یهودی آمریکا دیدار کرد.
استیون گرینبرگ، رئیس گروه یهودیان قبل از کنفرانس خبری در قدس گفت اردوغان بر بهبود روابط بین ترکیه و اسرائیل تاکید کرد و امیدوار است که این بهبود روابط ادامه داشته باشد و روابط محکم‌تر شود.
این در حالی است که وزارت خارجه ترکیه گفت، نمی‌تواند بر صحت برگزاری چنین مذاکراتی در ژنو که هفته گذشته برگزار شد، تاکید کند یا آن را رد نماید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین