۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

داعش و پ ک ک مجریان خاورمیانه جدید

  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
  • ۱۸۷ بازدید
  • ۱

طراحان پروژه خاورمیانه جدید با سوء استفاده از دو موضوع دین و قومیت ،گروه ها و فرقه های تروریستی بوجود آورده اند . داعش را می توان فرقه تروریستی که با محوریت دین و مذهب در خاورمیانه دریای خون به راه انداخته و گروه تروریستی پ ک ک نیز با محوریت قوم گرایی و افکار ناسیونالیستی  در خاورمیانه خونریزی می کند.

سرویس امور بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : تئاتر سیاسی خاورمیانه  امروزه با خوش رقصانی گروه های تروریستی پ ک ک و داعش منطقه  را به مرکز خشونت و خون ریزی در جهان تبدیل کرده است.

در پشت صحنه ی بازی ، دست هایی که همانند سرتاسر دو قرن معاصر، بوی نفت ،دلار و خون می دهند سخت مشغول به کارند.

موقعیت ژئوپولویتک خاورمیانه و وجود منابع عظیم نفتی در این منطقه سبب ظهور فرقه ها و گروهک های تروریستی توسط امریکا و کشورهای غربی شده است، انسان خاورمیانه ای خواسته و یا ناخواسته در متن تغییر و تحولات منطقه قرار گرفته و در مسیر سیاست ها و استراتژی تدوین یافته ی امریکا و کشورهای اروپایی گام بر می دارد.

اختلافات قومیتی و مذهبی  و عرفان های نوظهور از مهمترین موضوعاتی که در این مقطع از زمان طراحان خاورمیانه جدید را در سیدن به اهدف شوم یاری می رساند و  سیاست تفرقه افکنی میان اقوام و ادیان  در منطقه خاورمیانه از برنامه های راهبردی ذینفعان محسوب می گردد.

مطرح کنندگان خاورمیانه جدید با بهره مندی از اختلاف قومیتی و مذهبی ،گروه های تروریستی را در منطقه بوجود آورده اند و با تجهیز لوجستیکی و حمایت های مالی از آنان  اهداف خود را پیش می برند.

۰۱۴۵۴۰

گروه تکفیری داعش و گروهک تروریستی پ ک ک در کنار سایر گروه ها و فرقه ها از مجریان بزرگ و موثر طرح خاورمیانه جدبد می باشند.

وابستگی این گروه ها به غرب و امریکا کاملا ملموس و مشهود بوده و بابررسی مختصری از عملکرد این گروه هادر اجرای سیاست های خاورمیانه جدید حقایق و واقعیت ها هویدا می گردد.

گروه تکفیری تروریستی داعش

۱۸۱۱۶۷

گروه تکفیری داعشبا محوریت قرار دادن اختلافات مذهبی و دینی نقش خود را در ایجاد خاورمیانه جدید  ایفا می نماید. افراط گرای ، برتری مذهب نسبت به سایر مذاهب و یا دیگر ادیان زمینه ساز رفتاهای خشونت آمیز و حیوانی داعش در منطقه گریده است.

گروه تکفیری داعش با  اسلام ستیزی و اسلام هراسی به دنبال  تشکیل دولت اسلامی عراق و شام بوده و با تجزیه کشورهای عراق و سوریه در پی ایجاد حکومت به ظاهر اسلامی خود می باشد.

داعش معتقد به اسلام سنتی بوده و با بدعت در دین ، اصلی ترین وظیفه خود را  احیای اسلام ناب محمدی می داند . قتل و کشتار سایر ادیان و مذاهب را در راستای احیای اسلام ناب محمدی می نامد.

خشونت ، خونریزی قتل وعام اقوام و طایفه های غیر عرب و همچنیان شیعیان در کشورهای عراق و سوریه محوری ترین برنامه داعش در تشکیل حکومت بوده و ایجاد چنین حکومتی از برنامه های تدوین یافته در پروژه خاورمیانه جدید می باشد.

حزب کارگران ترکیه (پ ک ک )

images

گروهک  تروریستی  پ ک ک با افکار سوسیالیستی ، کمونیستی و ناسیونالیستی که با محوریت قرار دادن اختلافات قومی نقش خود را در ایجاد خاورمیانه جدید ایفا می نمایند.

پ ک ک با برتر خواندان قوم کُردها در خاورمیانه و اجحاف حقوق کُردها توسط سایر اقوام زمینه ساز رفتاهای تروریستی و جنگ و خونریزی در منطقه گردیده است.

پ ک ک با ترسیم نقشه ای کردستان به فکر تجزیه کشورهای ایران ،ترکیه ،عراق و سوریه بوده تا کشور جدیدالتاسیس کردستان را در نقشه ای  خاورمیانه جدیدجای دهد. استراتژی پ ک ک برای رسیدن به استقلال در مناطق مذکور جنگ و خونریزی و ناامنی در این مناطق به بار داشته است.

کشته شدن ۴۵۰۰۰ نفر و آوارگی هزاران خانواده ای کُرد هزینه خاور میانه جدید بوده که فقط مردم کردستان پرداخت نموده اند.

درگیرهای اخیر دولت ترکیه در مناطق کردنشین ترکیه نیز حول محور سیاست های  جدایی طلبانه و فاشیسم پ ک ک می چرخد.

فرقه ها و گروه های تروریستی

علاوه بر این دو گروه تروریستی (داعش و پ ک ک )که عمده ترین نقش را برای  طراحان خاورمیانه بازی می کنند گروه ها و فرقه های دیگری نیز وجود دارند ، فرقه ها و گروه های تروریستی دیگر با حمایت های مالی و تسلیحاتی همسو با سیاست های داعش و پ ک ک قدم بر می دارند ،این فرقه ها و گروه ها فقط در نام و نشان با داعش و پ ک ک تفاوت دارند و برنامه و سیاست ها آنان همان سیاست های تدوین یافته توسط امریکا و غرب می باشد.
 فرقه های تروریستی  ایزدی، ایزدیان، وهابیت، بهاییت، شیطانپرستی،تصوف، مدعیان ظهور،از جمله فرقه های هستند که با محوریت دامن زدن به اختلافات دینی و مذهبی در رسیدن به خاورمیانه جدید گام بر می دارند.

گروهای تروریستی  جندالشیطان ؛القاعده ،جبهه النصر ،پژاک ، طالبان ،حزب دمکراتیک خلق ها ، کومله ،دمکرات ،خبات ،پاک و …. از جمله گروه های هستند که با محوریت دامن زدن به اختلافات قومی و طایفه ای در رسیدن به خاورمیانه جدید گام بر می دارند.

نتیجه:

طراحان خاورمیانه جدید برا ی دستیابی به منابع نفتی در خاورمیانه از  دو موضوع دین و قوم سوءاستفاده کرده  و با تشکیل گروه ها و فرقه های مختلف و ایجاد اختلاف و تفرقه در میان اقوام و ملت های خاورمیانه سیاست های خود را پیش می برند.

خاورمیانه جدید واژه ای که توانسته اختلافات قومی و مذهبی را به نقطه اوج برساند . طراحان پروژه خاومیانه جدید تا کنون توانسته اند به همه اهداف خود ر خاورمیانه دست یابند که از مهمترین اهداف آنان تاراج و غارت نفت خاورمیانه و در قبال آن فروش سلاح و مهمات به قیمت های نجومی به این گروه ها و فرقه ها که جزء نسل کشی  درخاورمیانه هیچ گونه ثمری در این مناطق نداشتند.

داعش و پ ک ک و سایر گروه ها ابزار کشورهای اروپایی و امریکا بودهو بر خورد دوگانه ای آنان  گروه های تروریستی موید استفاده ابزاری آنها می باشد.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. نه جون توباید کردها طبق نظر شما همیشه قتل عام شوند آیا کشتار کردها راتوسط ترکیه وعراق وجمهوری اسلامی وظلمهای رژیم بشار اسد رافراموش کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین