۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خط و نشان یک فرمانده ارتش آزاد برای حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه

خط و نشان یک فرمانده ارتش آزاد برای حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه

  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۲۵ بازدید
  • ۰

عبدالجبار العکیدی فرمانده شورای نظامی ارتش آزاد سوریه شاخه حلب گفت: ما از امروز دیگر هیچگونه پیمانی با حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه نداریم .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری « ولاتی نت »، ” عبدالجبار العکیدی” فرمانده شورای نظامی ارتش آزاد سوریه در حلب طی اظهاراتی در یک نشست نظامی گفت: ما هروقت با حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به توافق رسیدیم این حزب از پشت به ما خنجر زده است و دیگر نباید به این حزب رحم کنیم و اگر مجبور شویم نیروهای این حزب را به طور کامل نابود خواهیم کرد ، چراکه آنها به انقلابیون که در حال جنگ با نیروهای نظام سوریه بوده اند ، حمله کرده اند.
از سوی دیگر یکی از مسئولین حزب آزادی کردستان در گفتگو با ” ولاتی نت ” درپاسخ به اظهارات”العکیدی” درخصوص اعلان جنگ با حزب ” اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه ” و نابودی نیروهای این حزب و حوادث روستاهای ” تل عرن ” و ” تل حاصل ” و ” تل الابیض ” و دیگر مناطق کردنشین به ” ولاتی نت “گفت: تشدید تنش و اعلان صریح جنگ بین کرد و عرب موجب می شود طرفهایی که دارای افکار فاشیستی هستند آشکارا به خودنمایی بپردازند و از منطق نظام اسد که شب و روز برای بوجود آمدن چنین وضعی تلاش می کند، پیروی کنند.
این مسئول افزود: ما در عین حال که اینگونه اقدامات فاشیستی را محکوم می کنیم ، از عقلای عرب و کرد می خواهیم ضمن حل اینگونه اختلافات همه راهها را در برابر فاشیست ها ببندند تا ما بتوانیم برغم خواسته خود از این باتلاق خارج شویم و به احترام تاریخ طولانی برادری بین کردها و عرب ها از بروز چنین جنگی جلوگیری کنیم.
وی گفت: خون ما درهمه جنگهایی که ملت سوریه در آنها شرکت کرده اند با خون سوری ها آمیخته است و حمله به هریک ازگروههای کرد در سوریه به هر بهانه ای حمله به همه کردها در سوریه به شمار می رود.
لازم به ذکر است که اکنون دیدارهایی بین طرفهای کرد و عرب های معارض نظام سوریه در استانبول برای تشکیل چهار کمیته برای پایان دادن فوری به درگیریهای نیروهای اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه و جبهه الاکراد با گردانهای النصره و بقیه گروهها در مناطق ” تل عرن” و تل الابیض” و ” تل حاصل” و ” سری کانی” در سوریه که دهها نفر در آن کشته و زخمی شده اند ، جریان دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین