۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

خط و نشان حزب دمکرات کردستان عراق و پ.ک.ک برای همدیگر

  • ۲۵ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۰۱ بازدید
  • ۰

حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی از زبان سخنگوی رسمی حزب برای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) خط و نشان کشید.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در حالی که روابط ترکیه با عراق روز به روز تیره تر می شود و ترکیه سرگرم ماجراجویی در خاک عراق است گروههای کردی تحت تاثیر این ماجراجویی روابط احزاب نیز تیره می شود.

حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی از زبان سخنگوی رسمی حزب برای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) خط و نشان کشید.

سخنگوی حزب دمکرات کردستان عراق شامگاه سه شنبه در بیانیه ای تند از حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ.ک.ک) به عنوان سرچشمه بحران برای کردها یاد کرد و نوشت : روز سه شنبه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با صدور بیانیه ای که بسان همیشه با روحیه دشمنی علیه حزب دمکرات کردستان عراق نوشته شده است از حزب دمکرات کردستان عراق برای لاپوشانی سیاستهایش استفاده می کند.

حزب دمکرات کردستان عراق با اشاره به لشگر کشی ترکیه به خاک عراق می نویسد: اگر ترکها به اقلیم کردستان عراق لشگر کشی کرده اند بخاطر سیاستهای اشتباه شما بوده است.چرا حزب دمکرات کردستان عراق باید باج سیاستهای اشتباه شما را بدهد؟ بخاطر دلایلی متعدد حزب دمکرات کردستان عراق حتی اقدام به مخفی نگاه داشتن ظلم های شما در حق مردم کرد کرده است. این شماها هستید که تبدیل به عامل آشوب برای مردم کردستان و حرکت آزادیخواه مردم کرد شده اید.کسی نمی داند وخود شما هم نمی دانید چه می خواهید؟ و چه کسی شما ها را تحریک می کند؟ چرا نمی روید مشکلات خود را با ترکیه در داخل ترکیه حل و فصل کنید؟

بیانیه تند حزب دمکرات کردستان عراق چنین ادامه می دهد: برای اینکه مردم کردستان در جریان ظلم و جور شما باشند به همه می گوییم که بخاطر سیاستهای شما ۵۰۰ روستای کردنشین ویران شده و از سکنه خالی گشته اند و اجازه هم نداده اید که حکومت اقلیم کردستان عراق به آنها خدمات رسانی داشته باشد.حتی در ترکیه هم شمار زیادی از روستاهای کردنشین را تخلیه کرده و ویران کرده اید.

این بیانیه تصریح می کند زمان آن فرارسیده است که مردم کردستان با ماهیت شما آشنا شوند.

حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ.ک.ک) روز سه شنبه با صدور بیانیه ای حزب دمکرات کردستان عراق را متهم به همدستی با ترکیه برای ازبین بردن این حزب کرد و نوشت: دولت ترکیه نه تنها برنامه ای برای حل مسئله کردها ندارد بلکه قصد دارد از حزب دمکرات کردستان عراق علیه پ.ک.ک بهره گیرد.

بیانیه پ.ک.ک اضافه می کند: ترکیه برنامه ای جدی برای ایجاد جنگ بین حزب دمکرات کردستان عراق و حرکت آزادیخواه کردها دارد و می خواهد با لشگرکشی به اقلیم حزب دمکرات کردستان عراق را وارد جنگ شیعیان با سنی ها بکند و همزمان این حزب را به جنگ با پ.ک.ک تشویق کند.

حزب کارگران کردستان ترکیه تاکید می کند که حزب دمکرات کردستان عراق مسئول است و نباید اجازه اشغال خاک اقلیم را توسط ترکیه بدهد

به اعتقاد کارشناسان سیاسی با حضور نظامی ترکیه در شمال عراق بحران روابط حزب دمکرات کردستان عراق با پ.ک.ک پرتنش تر می شود.
منبع : بولتن نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین