۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خاطرات دختران ایزدی از فساد تروریست های داعش

  • ۲۵ آذر ۱۳۹۴
  • ۸۸۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : تروریست‌های تکفیری داعش در حمله به ایزدی‌های شمال عراق حدود پنج هزار زن و دختر را به گروگان گرفته‌اند. پنج دختر ایزدی به بیان ماجراها و اتفاقاتی که داعش پیش آورده است بیان می‌کنند
پنج دختری که بیست و سه روز در اسارت تروریست های تکفیری داعش بودند از بیان حوادثی که بر سرشان آمده شرم دارند. آن‌ها گوشه‌ای کزکرده، چادرها را روی صورت‌پائین کشیده و سرهایشان را به زیر افکنده‌اند.
این پنج خواهر از روستایی در دل کوه‌های سنجار آمده‌اند. سیلان که جوان‌ترین دختر است ۱۰ سال دارد و زهرا مسن‌ترین این دخترها ۲۰ ساله است. این پنج دختر جوان سه هفته در اسارت گروهک داعش بوده‌اند.
زهرا می‌گوید تروریست‌های داعش مردهای روستا را از زنان جدا کرده و زنان را در مدرسه روستا نگهداری می‌کردند. زهرا از آن زمان تاکنون پدرش را ندیده است.
در هفته‌های گذشته حدود ۴۰۰ هزار ایزدی از روستاها و شهرهای خود در شمال عراق آواره شدند. صدها نفر از آن‌ها به قتل رسیدند و آن گونه که اکنون مشخص‌شده پنج هزار زن و دختر ایزدی نیز به موصل منتقل‌شده‌اند.
شمار دختران و زنان ربوده‌شده از طرف سازمان‌های حقوق بشری، امدادرسان و دیپلمات‌های غربی نیز تأیید شده است. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز شنبه هشتم شهریور اعلام کرده بود که گروه تروریستی “دولت اسلامی” تعدادی از زنان ایزدی را که پیش از این در شمال عراق ربوده بود، به سوریه منتقل کرده و پس از اجبار به تغییر دین، آن‌ها را به شبه‌نظامیان فروخته است.
این سازمان حقوق بشری توضیح داده است که توانسته از ازدواج اجباری بیست و هفت زن اطمینان حاصل کند. به گزارش این سازمان، زنان ربوده‌شده در سوریه به عنوان “عروس” به مردان “داعش” فروخته می‌شوند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه فروش زنان ایزدی را تا کنون در حلب٬ رقه و حسکه ثبت کرده است.
تروریست‌های “دولت اسلامی” ایزدی‌ها را “شیطان‌پرست” می‌خوانند. آن‌ها در حملات خود به ایزدی ها معمولاً مردان را می‌کشند و زنان را دزدیده و با خود به اسارت می‌برند. زهرا و چهار خواهرش چند اسیر در میان هزاران اسیر دیگر بوده‌اند.
زهرا تعریف می‌کند که او خود در این سحرگاه ۶۵ زن مسن و ۱۶۵ دختر دزدیده‌شده را شمرده است. او می‌گوید ۴۰۰ مرد نیز دستگیرشده بودند: «نزدیک صبح صدای شلیک گلوله شنیدیم و پرسیدیم که صدای چیست؟ آن‌ها گفتند به یک خودروی ناشناس تیراندازی شده، اما بعد گفتند که مردهای دستگیر شده را کشته‌اند.»
زهرا تعریف می‌کند که روز بعد زنان و دختران به صورت گروهی به موصل که مرکز خلافت اسلامی جریان تروریستی داعش است منتقل‌شده‌اند. شاهدان عینی بسیاری توافق نظر دارند که در مرکز این شهر یک بازار بزرگ زنان است. ساختمانی بزرگ که در آن مردان می‌توانند احتیاجات جنسی خود را برطرف کنند.
images (1)
سوزان عارف، یکی از فعالان مشهور حقوق بشر در باره این بازار زنان می‌گوید: «قیمت زنان مسیحی بیشتر از زنان ایزدی است. این موضوع را زنانی که مدتی در دست دولت اسلامی اسیر بوده و بعد رها شده‌اند، به ما گزارش کرده‌اند.»
سوزان عارف در ادامه می‌گوید: «معمولا ابتدا به زنانی که به این بازار می‌رسند تجاوز می‌کنند. تکفیری ها ابتدا این زنان را میان خود تقسیم می‌کنند و وقتی سیر شدند، این دختران را در موصل می‌فروشند و زنانی از گروه تازه وارد دیگری را به دست می‌آورند.»
از پنج هزار دختر دزدیده‌شده تنها ۴۳ نفر بازگشته‌اند. گفته می‌شود که شیخ‌های طایفه‌های سنی در موصل و فلوجه‌ها تلاش کرده‌اند تا زنان را خریده و بعد آزاد کنند. به احتمال زیاد این پنج خواهر هم به همین ترتیب رهاشده‌اند.
این دختران پس از آزادی اکنون نگران آن‌اند که در جامعه سنتی ایزدی‌ها پذیرفته نشوند و به عنوان دخترانی که دامانشان لکه‌دار شده از این جامعه نیز طرد شوند، یا حتی محاکمه و سنگسار شوند. زهرا که در گوشه‌ای کزکرده، چادرش را روی صورت‌پائین کشیده و سرش را به زیر افکنده می‌گوید: «سرنوشت ما چه خواهد شد؟»
منبع :اویس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *