۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمله ی پ.ک.ک به نظامیان ترکیه و ناآرامی در چند شهر کردنشین

حمله ی پ.ک.ک به نظامیان ترکیه و ناآرامی در چند شهر کردنشین

  • ۱ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۶۶ بازدید
  • ۰
گروه هایی از افراد شاخه ی نظامی پ.ک.ک به دو پایگاه نظامی در دیاربکر حمله کردند و در چند شهر کردنشین نیز هواداران این حزب با پلیس درگیر شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کرد پرس ، به دنبال تخریب مجسمه ی معصوم کورکماز نخسیتن فرمانده ی پ.ک.ک در لیجه ی دیاربکر، موجی از تنش و ناآرامی، چند شهر کردنشین را فرا گرفت.
حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، در بیانیه هایی که نسخه هایی از آن را برای خبرگزاری کردپرس ارسال کرده اند، ضمن محکوم نمودن عملیات تخریب مجسمه که منجر به کشته شدن یک شهروند کُرد شده، بر این موضوع پافشاری کرده اند که این مساله می توانست با گفتگو و سازش حل شود. اما قرارگاه مرکزی پ.ک.ک با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نظامیان ترکیه پس از تخریب مجسمه، پای خود را بر سر آن گذاشته و در کنار آن عکس یادگاری گرفته اند و پ.ک.ک این اقدام را تحقیر کردها تلقی کرده و آن را بی پاسخ نمی گذارد.
دیشب در سیلوان دیاربکر و کوجاکوی دیاربکر، گروه هایی از افراد شاخه ی نظامی پ.ک.ک با استفاده از آر.پی.جی و تیربار به دو پایگاه نظامی در دیاربکر حمله کردند. این حملات تلفات جانی به دنبال نداشت اما پرواز بالگردها و اعزام خودروهای زرهی به مناطق مزبور، موجب مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی شد.
در همین حال در شهر جیزره در استان شرناخ، هواداران پ.ک.ک با پرتاب کوکتل مولوتوف و سنگ، با نیروهای پلیس درگیر شدند.
در شهر ماردین نیز کشاورزانی که به خاطر عدم پرداخت قبض آبونمان، جریان برق باغ ها و مزارع آنان قطع شده، با نیروهای پلیس درگیر شدند و در هر دو شهر، نیروهای پلیس ضدشورش، برای متفرق نمودن مرم از خودورهای آب پاش و پرتاب گاز اشک آور و گاز فلفل استفاده کردند.
همه ی این اتفاقات در حالی روی داده که روزنامه نگاران نزدیک به حزب عدالت و توسعه از این موضوع خبر داده اند که تنها چند ساعت پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری، هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعاتی میت ترکیه به جزیره ی ایمرالی رفته و در دیدار با عبدالله اوجالان، به وی اعلام کرده که روند مذاکرات صلح به زودی شتاب می گیرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین