۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمایت قاطع حزب دمکرات کرستان عراق از عملیات ارتش عراق علیه تروریست های پ.ک.ک

حمایت قاطع حزب دمکرات کرستان عراق از عملیات ارتش عراق علیه تروریست های پ.ک.ک

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۳۵۱ بازدید
  • ۰

هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان، طی پیامی اعلام کرد:” قاطعانە از عملیات ارتش عراق علیە تروریست های پ.ک.ک حمایت می کنیم.”

بە گزارش انجمن بی تاوان، هوشیار زیباری عضو ارشد در دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) با انتشار پیامی در شبکە اجتماعی تویتر بە درگیری های روی دادە اخیر در شنگال، میان ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال (ی.ب.ش) واکنش نشان داده و نیروهای ی.ب.ش را تروریست های (پ.ک.ک) خواند.

وی در این پیام آوردە:” قاطعانە از عملیات ارتش عراق با هدف اعمال حاکمیت قانون بر شنگال و عادی سازی وضعیت این منطقە،  علیە تروریست های پ.ک.ک کە شنگال و ساکنان ایزدی آن را بە گروگان گرفتە اند،حمایت می کنیم.”

زیباری اعلام کردە کە باید توافق میان اربیل و بغداد دربارە عادی سازی وضعیت شنگال اجرایی شدە و نهادهای دولتی در منطقە، فعالیت های خود را از سر بگیرند.

همچنین تاکید کردە: ی.ب.ش، سیمای پ.ک.ک در این منطقە است.

زیباری دو هفتە پیش نیز طی پیامی دیگر در تویتر، ی.ب.ش،  را نیروهایی تروریست خواندە و اعلام کرد کە  نیروهای تروریست و متجاوز پ.ک.ک و ی.ب.ش، بر ایزدی های شنگال حکم می رانند و پ.ک.ک و ی.ب.ش از نظر سیاسی و مالی از سوی سازمان حشدالشعبی و فالح فیاض رئیس این سازمان حمایت می شوند؛ اما چند ساعت بعد این پیام را بدون هیچ توضیحی از حساب کاربری خود حذف کرد.

لازم بە ذکر است کە یگان های مدافع شنگال، پس از حملە داعش بە شنگال و اشغال منطقە توسط این گروە، با آموزش و تجهیز و سازمان دهی ایزدی های ساکن شنگال تشکیل شدە و به عنوان گروە های اقماری پ.ک.ک، در این منطقە شناختە می شوند.

ی.ب.ش نقشی اساسی را در دفاع از شنگال و ایزدی ها در مقابل داعش و آزادسازی شنگال ایفا کردند و  بعدها این نیروها وارد حشدالشعبی در این منطقە شدە و کنترل مناطقی از شنگال را دست دارند کە ارتش عراق خواستار خروج کامل آنان از منطقە است و مخالفت آنان با این درخواست موجب بروز درگیری و تلفاتی از دو طرف شدە است.

از سوی دیگر فرماندهی ی.ب.ش نیز حزب دمکرات را بە خیانت و همکاری با ترکیه و تحریک ارتش عراق برای حملە بە این نیروها متهم می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین