۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • حفر تونل و مین گذاری! پ.ک.ک در شنگال برای چه آماده می شود؟

حفر تونل و مین گذاری! پ.ک.ک در شنگال برای چه آماده می شود؟

  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یکی از فرماندهان میدانی نیروهای پیشمرگه در منطقه شنگال (سنجار) روز دوشنبه گفت که شبه نظامیان (پ‌ک‌ک) هزاران مین و مواد منفجره را در کوه شنگال کار گذاشته‌اند و ساکنان این منطقه اغلب اوقات. قربانی این مین ها شوید.

مام قوال گفت که “وضعیت در شنگال به سمت ناشناخته در حال حرکت است. هر جناح مسلح خود را فرمانده و کسی که از آن در شهر جلوگیری می کند می داند، به ویژه شبه نظامیان پ.ک.ک خواهان ثبات اوضاع در شنگال نیستند.»

وی توضیح داد: «پ‌ک‌ک دلیل افزایش تعداد نیروهای عراقی در شنگال است و هر اتفاقی در آنجا رخ می‌دهد سناریویی است که با هماهنگی گروه‌های پ‌ک‌ک صورت می‌گیرد.

رهبر میدانی در شنگال ادامه داد: پ.ک.ک منطقه شنگال را به یک اردوگاه بزرگ تبدیل کرده است، با حفر تونل، کارگذاری هزاران مین و مواد منفجره و آماده شدن برای درگیری در منطقه برای متشنج کردن بیشتر اوضاع است.

ازدین شمو، ناظر سیاسی در شنگال گفت: «پ‌ک‌ک به هر قیمتی می‌خواهد در شنگال بماند و این بدان معناست که وضعیت منطقه پایدار نخواهد بود و امنیت و امنیت در منطقه حاکم نخواهد شد.

سلیمان حسن، مسئول کمیته محلی حزب دمکرات کردستان در شنگال در این زمینه گفت: «پ‌ک‌ک در همه مسائل ساکنان منطقه مداخله می‌کند و تلاش می‌کند در شنگال بماند و با حمایت از آن منطقه را تخلیه نکند. حشد الشعبی و بغداد نباید اجازه قلدری گروه‌ها و جناح‌های مسلح در منطقه شنگال را بدهند زیرا حضور آن باعث عدم امنیت و ثبات در منطقه شده است. و حتی سازمان‌های بین‌المللی یا محلی نمی‌توانند در شنگال حضور داشته باشند و به روند بازسازی کمک کنند.»

شیخ مزاحم الحویت، سخنگوی قبایل عرب در مناطق کردنشین خارج از اداره اقلیم کردستان یا به اصطلاح (معارض) از جمله شنگال، گفت: شبه نظامیان پ ک ک بیش از ده هزار دستگاه انفجاری در مجاورت کوه شنگال و مناطق دیگر وابسته به ولسوالی شنگال و حومه آن بیش از دو ماه است.

وی افزود: «چند روز پیش گروهی وابسته به پ‌ک‌ک در جاده‌های اصلی بین مجتمع خانسور، روستای برا و باب شالو که از شهر شنگال می‌گذرد، مواد منفجره جاسازی کردند.

وی تاکید کرد: «ارتش باید شبه نظامیان پ‌ک‌ک و گروه‌های شبه‌نظامی را از شنگال بیرون کند تا آوارگان بتوانند بازگردند و بازسازی مناطق آسیب‌دیده را آغاز کنند».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین