۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • حامیان پ.ک.ک ۳۵۶ جنایت با انگیزه سیاسی در آلمان مرتکب شدند

حامیان پ.ک.ک ۳۵۶ جنایت با انگیزه سیاسی در آلمان مرتکب شدند

  • ۲ خرداد ۱۴۰۳
  • ۷۶ بازدید
  • ۰

گزارش سرویس‌های امنیتی آلمان نشان می‌دهد که پ‌ک‌ک در تعداد زیادی از جنایات با انگیزه سیاسی در مقایسه با گروه‌های راست افراطی در این کشور اروپایی، جایی که افراد ترک تبار از جنایات خود رنج می‌برند، شهرت دارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، یک گزارش رسمی که اخیراً در آلمان منتشر شده است نشان می دهد که حامیان گروه تروریستی پ.ک.ک در سال ۲۰۲۳ ۳۵۶ جنایت با انگیزه سیاسی مرتکب شده اند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان و هولگر مونچ، رئیس اداره پلیس جنایی فدرال، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گزارش جنایات با انگیزه سیاسی را فاش کردند. فائسر گفت که تعداد جرایم با انگیزه سیاسی در سال ۲۰۲۳ ۶۰۰۲۸ بوده است. به گفته مقامات، این به بالاترین سطح خود از زمانی که دولت شروع به ردیابی آن کرده است، بیش از ۲۰ سال پیش، با بزرگترین تهدید از جانب افرادی با انگیزه های راست افراطی رسیده است.

پ‌ک‌ک که توسط آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا، یوروپل، به عنوان یک سازمان تروریستی «قوم‌ناسیونالیست» طبقه‌بندی شده است، از سال ۱۹۹۳ در آلمان ممنوع شده است.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان، BfV، در گزارش سالانه خود هشدار داد که پ‌ک‌ک همچنان بزرگترین گروه افراطی خارجی در این کشور است و پیروان آن می‌توانند بر اساس دستور رهبران گروه‌های خارج از کشور حملات خشونت‌بار انجام دهند.

دولت آلمان بسیاری از اقدامات را سیاسی می‌داند، از جمله قصد ممانعت از دموکراسی و جنایاتی که علیه اعضای گروه‌های قومی، مذهبی یا دیگر هدف قرار می‌گیرد.

پ‌ک‌ک با بهره‌برداری از شکاف‌های قانونی و سیاست‌های مبهم برای جذب شبه‌نظامیان و تامین مالی فعالیت‌های خود، به کشورهای اروپایی نفوذ کرده است. اخیراً در عملیاتی همزمان توسط پلیس فرانسه و بلژیک ۸ تروریست پ.ک.ک بازداشت شدند. مظنونان به تهیه یا تأمین مالی اقدامات تروریستی و اخاذی برای تأمین مالی یک سازمان تروریستی متهم شدند. پلیس بلژیک اسناد و تجهیزات فنی شبکه‌های تلویزیونی حامی پ‌ک‌ک استرک و مدیا هابر را در یورش به استودیوهای آن‌ها مصادره کرد، در حالی که پلیس فرانسه به مرکز جامعه کردهای دموکراتیک حامی پ‌ک‌ک درانسی و خانه‌های برخی از آن‌ها یورش برد.

تروریست‌های پ‌ک‌ک اروپا را یک جبهه استراتژیک می‌دانند و از آن به‌عنوان پایگاه لجستیکی، مالی و جذب نیرو استفاده می‌کنند، زیرا کشورهای اروپایی سکوت می‌کنند و حتی از آنها حمایت می‌کنند، حتی اگر پ‌ک‌ک در گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی شده باشد. بردباری کشورهای اروپایی در قبال فعالیت های پ.ک.ک به آنها اجازه داد تا گام های متهورانه ای بردارند و صدای خود را بلند کنند. بلژیک به اصطلاح مقر PKK در اروپا است اما در فرانسه، اتریش، سوئیس و هلند نیز فعالیت های تبلیغاتی انجام می دهد.

هواداران پ‌ک‌ک در فعالیت‌های خود در اروپا به سرعت سازمان‌دهی می‌کنند و اقدامات خشونت‌آمیز انجام می‌دهند و با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند. افزایش اخیر خشونت‌های پ‌ک‌ک، مقامات اروپایی را وادار به ترسیم خط و اقدام کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین