۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • جنایات گروه تروریستی PKK/YPG چگونه قبایل عرب را به قیام واداشت؟

جنایات گروه تروریستی PKK/YPG چگونه قبایل عرب را به قیام واداشت؟

  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
  • ۷۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در تحولی سریع و چشمگیر، شدت درگیری های مسلحانه بین طوایف عرب و سازمان تروریستی پ.ک.ک/YPG در استان دیرالزور در شرق سوریه افزایش یافت و جرقه آن به زودی به حومه شهر منبج در استان حلب در شمال سوریه سرایت کرد.

قبایل عرب سازمان تروریستی پ.ک.ک را به ارتکاب جنایاتی متهم می کنند که باعث شد مردم بومی منطقه علیه آنچه که آنها “غریبه” می نامند قیام کنند.

تنش ها بین عناصر سازمان تروریستی PKK/YPG تحت حمایت «ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش» به رهبری ایالات متحده و عناصر به اصطلاح شورای نظامی دیرالزور به دلیل اقدامات این سازمان تروریستی تشدید شد.

در ۲۷ اوت، پس از دستگیری احمد الخبیل، ملقب به “ابو خوله”، رهبر آنچه که به “شورای نظامی دیرالزور” معروف است، پس از دعوت فرهاد عبدی شاهین ملقب به «مظلوم عبدی» که از مقامات این سازمان تروریستی نامیده می شود به الحسکه، تنش ها تشدید شد.

با پیوستن قبایل عرب از ادلب و حومه حلب به درگیری‌ها، شدت درگیری‌های مسلحانه در حومه دیرالزور که به بهانه «مبارزه با داعش» با حمایت ارتش آمریکا در کنترل این سازمان تروریستی قرار گرفت، افزایش یافت.

در حالی که درگیری میان جنگجویان عشایر عرب و سازمان تروریستی PKK/YPG وارد دومین هفته خود می شود، قبایل توانستند تعدادی شهرک و روستا را در مناطقی از استان دیرالزور تا حومه شهر منبج در استان حلب را از اشغال این سازمان تروریستی آزاد کنند.

دامنه درگیری ها به استان رقه و حومه حسکه نیز گسترش یافت، جایی که جنگجویان عشایر پس از درگیری با جنگجویان سازمان تروریستی و اعضای نیروهای رژیم سوریه در منطقه توانستند روستاهای جدیدی را کنترل کنند.

قبایل عرب در مناطق پاکسازی شده از تروریسم در جنوب شهر جرابلس جمع شدند تا از همتایان خود که درگیر درگیری با سازمان تروریستی در دیرالزور هستند حمایت کنند. این امر باعث شد تا تروریست‌های YPG برای فرار از حملات به مرکز منبج عقب‌نشینی کنند، که پس از پیوستن سایر قبایل عرب به صفوف همتایان خود که عملیات علیه سازمان تروریستی PKK/YPG در استان دیرالزور را آغاز کردند، افزایش یافت.

جنگجویان قبایل عرب پس از درگیری های خشونت آمیز بر شهرها و روستاهای جدید، مناطق تحت کنترل خود را گسترش دادند. قبایل عرب پس از گسترش درگیری‌ها بین دو حزب در استان دیرالزور در شرق این کشور توانستند ۴ روستا در استان‌های رقه و الحسکه را از اشغال گروه تروریستی YPG/PKK آزاد کنند.

در حالی که درگیری ها در مناطق مجاور رودخانه فرات در شرق و جنوب شرق دیرالزور ادامه دارد، این سازمان تروریستی در طول هفته گذشته به اعزام نیروهای کمکی به دیرالزور از استان های حسکه و رقه که تحت اشغال آن هستند ادامه داد. به گفته دیده بان هوانوردی مخالفان سوریه، بعداً جنگنده های روسی روستاهای تحت کنترل قبایل عرب را بمباران کردند.

سازمان تروریستی PKK/YPG با بهره گیری از حمایت های سیاسی و نظامی سخاوتمندانه ایالات متحده تحت چتر مبارزه با یک سازمان تروریستی دیگر، داعش، اقدامات سرکوبگرانه خود را علیه مردم مناطق تحت کنترل خود در شرق فرات افزایش داد که منجر به واکنش های تند قبایل عرب شد.

در طول سال‌های گذشته، اقدامات این سازمان در قبال مردم ثابت کرده است که از حقوق اعراب یا کردها در سوریه دفاع نمی‌کند و همچنین ثابت کرده است که عامل مؤثری در مبارزه با داعش تروریست نخواهد بود.

بسام برابندی، دیپلمات سابق سوری نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که دلیل اصلی اختلاف نظر رهبران YPG تروریستی است که از خارج از سوریه آمده اند و دارای ایدئولوژی کمونیستی الحادی هستند که سعی در تحمیل آن به جامعه قبیله ای محافظه کار داشتند.

علاوه بر اقدامات سرکوبگرانه سازمان تروریستی PKK/YPG علیه قبایل عرب، این سازمان همچنین به حملات خود در مناطق پاکسازی شده سوریه از تروریسم ادامه می دهد. گزارش های سازمان ملل بسیاری از تخلفات و جنایات این سازمان تروریستی از جمله استخدام اجباری کودکان، دستگیری خودسرانه غیرنظامیان و اجبار آنها به مهاجرت و آواره را مستند کرده است.

در درگیری های اخیر، سازمان تروریستی YPG/PKK از پوشش خبری نبردها توسط خبرنگاران دیرالزور جلوگیری کرد و متخلفان را تهدید به دستگیری کرد.

قبایل عرب در پی دستگیری احمد الخبیل، رهبر شورای نظامی دیرالزور، بسیج عمومی و انقلابی را علیه سازمان تروریستی YPG/PKK اعلام کردند و از ائتلاف بین المللی خواستند تا به خواسته های خود برای بیرون راندن بازداشت شدگان عمل کند.

با توجه به اعتراضات عمومی، شیخ قبیله باکارا، نواف البشیر، به رسانه‌های مخالف سوری تأیید کرد که «قیام قبیله‌ای تا رسیدن به اهداف خود در بیرون راندن شهرک‌نشینان خارجی کوه قندیل و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند از سرزمین سوریه متوقف نخواهد شد.

شیخ طایفه العقیدات، ابراهیم الحافل نیز به نوبه خود گفت: من از همه طوایف عرب به طور کلی و قبایل قبیله العقیدات به طور خاص می خواهم که صفوف خود را متحد کنند و حرف بزنند و بایستند.

در حومه شمالی حلب، قبایل عرب حامیان خود را برای آماده شدن برای حرکت در جبهه های حومه حلب بسیج کردند تا از فشار بر همتایان خود در دیرالزور و بقیه شهرها بکاهند و از آنها در نبرد با نیروهای سازمان تروریستی PKK/YPG حمایت کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین