۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جمیل بایک: درپی جداشدن از ترکیه نیستیم/ مبارزه با حکومت ترکیه ادامه می یابد

جمیل بایک: درپی جداشدن از ترکیه نیستیم/ مبارزه با حکومت ترکیه ادامه می یابد

  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
  • ۲۸۳ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک در سخنانی مدعی شد که پ.ک.ک خواهان جدایی کردهای ترکیه از این کشور نیست ولی در عین حال ادامه مبارزه با حکومت ترکیه را ضروری دانست
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از هاوار نیوز، جمیل بایک، رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی عنوان کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دشمن کردها است. با تمام کردها در مناطق مختلف خاورمیانه دشمنی می کند. اردوغان برای این که اقتدار خود در ترکیه را سرپا نگه دارد تمام حقوق بین المللی و ملی انسان ها را زیر پا گذاشته است.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به مذاکرات احتمالی در ترکیه نیز تصریح کرد: در چنین شرایطی که حاکم است امکان مذاکرات وجود ندارد. زیرا ترکیه در تلاش برای از بین بردن کردها است.اما ما خواهان جدایی از ترکیه نیستیم. ولی در شرایط موجود باید مبارزات خود را افزایش دهیم. ولی در این راستا همه باید بدانند که ما دیگر به مانند گذشته مبارزه نمی کنیم. به تغییراتی دست زده ایم. این تغییرات در حال مشاهده است و از این به بعد نیز بیشتر مشاهده خواهد شد. ولی مردم ما نیز نباید تنها منتظر نظامیان پ.ک.ک باشند. باید مسئولیت های خود را انجام دهند. در مبارزات باید متحدانه رفتار کرد.
رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات شمال سوریه نیز گفت: مبارزات کردستان سوریه مبارزه در مسیر انسانیت است. سیستم فدرالیسم شمال سوریه باید توسعه پیدا کند. عفرین و تمام شمال سوریه باید تحت کنترل این سیستم قرار گیرد.
بایک در ادامه سخنان خود به عملیات منبج نیز اشاره کرده و افزود: عملیات منبج یک قدم پیشرو در پاکسازی جرابلس است. این عملیات ها باید ادامه داشته باشد، باید تمام مناطق مابین عفرین و کوبانی آزاد شود. دولت ترکیه برای جلوگیری از اتحاد کانتون های عفرین و کوبانی در تلاش است تا جرابلس را به عنوان منطقه تحت کنترل خود نگه دارد. سیاست های ترکیه در قبال سوریه شکست خورده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین