۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • جمال حسن نژاد؛ خانواده بی خبر از علت پیوستن به پ.ک.ک

جمال حسن نژاد؛ خانواده بی خبر از علت پیوستن به پ.ک.ک

  • ۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۵۳۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، جمال حسن نژاد با نام سازمانی سنگر پولا نوجوان اهل سردشت از توابع استان آذربایجان غربی می باشد که در سال ۹۴ به عضویت گروه تروریستی پ.ک.ک درآمده و ۴ سال بعد در منطقه عثمانیه بر اثر بمباران جنگنده های ارتش ترکیه در صفوف پ.ک.ک کشته می شود.

جمال متولد سال ۷۴ بوده تا سوم دبیرستان درس خوانده و بعد از رها کردن مدرسه راهی خدمت سربازی می شود.بعد از اتمام سربازی ابتدا در روستا نزد پدر مشغول بکار می شود.بعدها که هوای استقلال طلبی میکند باروبندیلش را می بندد و راهی همدان می شود تا درانجا کاری برای خود دست و پا نماید.

علاوه بر جمال ۴ برادر و دو خواهر نیز از اعضای خانواده حسن نزاد می باشند که حضور ان ها خانواده را از فقدان حضور جمال غافل می سازد.

بعد از مدت ها بی خبری از جمال یک روز با خانواده تماس می گیرد و ظرف یک دقیقه به خانواده می گوید که به پ.ک.ک ملحق شده است و بلافاصله گوشی را قطع می نماید و از ان روز به بعد از جمال خبری نمی شود.خانواده نهادهای نظامی را درجریان می گذارند اما متاسفانه تلاش ها برای یافتن و بازگرداند او به نتیجه ای نمی رسد و بعد از ۴ سال تصویر جمال به همراه چند نفر دیگر از نوجوانان در زمره کشته های گروه تروریستی پ.ک.ک که در منطقه عثمانیه بر اثر بمباران جنگنده های ارتش ترکیه کشته می شوند منتشر می شود.

خبرنگار بی تاوان در گفت و گو با اعضای خانواده حسن نژاد از یافتن علت پیوستن جمال به پ.ک.ک به نتیجه ای نمی رسد.چرا که هیچیک از اعضای خانواده از علت پیوستن جمال اطلاعی نداشتند.اما شواهد حاکی از ان است که جمال نیز به مانند سایر جوانانی که به قصد کار عازم اقلیم کردستان عراق می شوند، در انجا توسط عناصر پ.ک.ک ربوده یا فریب داده شده و به عضویت تروریست ها درآمده است.و با خواهش و التماس یا مخفیانه موفق شده به صورت خیلی کوتاه خانواده را مطلع کند که به پ.ک.ک رفته است.

طبق گفته های خانواده جمال به صورت پریشان به خانواده اطلاع میدهد که به پ.ک.ک رفته است.و خیلی سریع تماس قطع می شود.بررسی های بعمل امده حکایت از آن دارد که جمال حسن نژاد توسط عناصر گروهک تروریستی پ.ک.ک ربوده شده است و جمال از خانواده تقاضای کمک می نماید.اما متاسفانه هرکسی می داند که ملحق شدن به پ.ک.ک و پژاک برابر است با مرگ در سکوت و بی خبری.مگر اینکه معجزه ای اتفاق بیفتد و شخص قربانی بتواند از جمع تروریست ها فرار نماید.

در هر حال خوی جنایتکاری و تروریستی پ.ک.ک و پژاک و سایر گروهک بر همگان آشکار گردیده و واضح است که با افشاشدن ماهیت ضد کُرد بودن پ.ک.ک و پژاک هیچ فرد عاقلی به جمع تروریست ها ملحق نمی شود. بنابراین سران گروهک برای تامین بحران شدید کمبود نیرو مجبور هستند کودکان و نوجوانان و جوانان را به هر طریقی فریب داده یا بربایند و عضویت خود درآورند./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *