۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جزئیات دیدار هیئت پ.ک.ک با رئیس اطلاعات حکومت سوریه

جزئیات دیدار هیئت پ.ک.ک با رئیس اطلاعات حکومت سوریه

  • ۲ خرداد ۱۴۰۱
  • ۴۳۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه تروریستی پ‌ک‌ک و بازوی سوری آن (SDF) به درخواست‌های سیاسی خود از حکوت بشار اسد در دمشق ادامه می‌دهند تا از ترس تهدیدات ترکیه برای پایان دادن به خطر آن در مناطق شرق فرات به عقب فرار کنند.

مناسبات گروه تروریستی تروریستی، با بشار اسد و سازمان اطلاعاتی او در طول سال های گذشته قطع نشده است.

یک تارنمای کردی امروز به نقل از یک (منبع کرد آگاه) نقل کرد که هیئتی از گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) به رهبری (صبری اوک) با رئیس اطلاعات سوریه دیدار کرد.

این منبع نزدیک به حکومت سوریه اعلام کرد که «دو طرف توافق کردند که اوضاع در مناطق تحت کنترل دو طرف آرام شود و طبق توافقات قبلی بین دو طرف با یکدیگر همکاری کنند».

محمود الو، فعال حقوق بشر، در اظهار نظری در مورد دیدار اخیر، تأیید کرد که روابط بین شبه نظامیان پ ک ک و شاخه سوری آن (SDF) توسط اطلاعات اسد “حتی برای یک لحظه” قطع نشد، زیرا روابط بین دو طرف با ویژگی های متعدد مشخص می شود. توافق نامه هایی در سطح اقتصادی و امنیتی که در راس آن پیگرد قانونی فعالان کرد مخالف شبه نظامیان است.

شبه‌نظامیان SDF (بازوی سوریه پ‌ک‌ک) از زمان کنترل مناطق شرق فرات با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی، روابط خود را با شبه‌نظامیان اسد قطع نکرده‌اند، به‌ویژه برای فرار از عملیات نظامی ترکیه که تلاش برای مبارزه با تهدید این سازمان در سوریه، ترکیه و عراق، به ویژه رهبران خارجی آن که از کوه های قندیل آمده اند.

از سوی دیگر، اسد و شبه‌نظامیانش تمامی امتیازات داده شده از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه به ویژه در مورد پرونده حاکمیتی و خودمختاری مناطق تحت کنترل آن در شمال شرق سوریه را رد می‌کنند و از شبه‌نظامیان کرد می‌خواهند به پروژه خود پایان دهند و به وضعیت خود بازگردند. با اتهامات جدایی طلبی و استخدام برای این شبه نظامیان، گرچه کردها در دهه های گذشته در دوران حکومت حافظ اسد و جانشین او بشار به حاشیه رانده شده و سرکوب هویتی و امنیتی را محو کرده اند که آخرین آن وقایع قامشلی در سال ۲۰۰۴ که در آن ده ها کرد در حمله اطلاعات اسد به ورزشگاه آن زمان کشته شدند.
جمیل بایک، دومین سرکرده شبه نظامیان تروریست پ.ک.ک، اکتبر گذشته در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «النهار» گفت: «رابطه ما با حافظ اسد و خانواده اش صمیمی و گرم بود و نمی توانیم ضد سوری باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین