۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جامعه ایزدی خواستار حمایت جهانی برای پایان دادن به حضور پ.ک.ک در سنجار شدند

جامعه ایزدی خواستار حمایت جهانی برای پایان دادن به حضور پ.ک.ک در سنجار شدند

  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۲۷۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، جامعه ایزدی از جهان می خواهد به حضور گروه تروریستی پ ک ک در منطقه سنجار شمال عراق پایان دهد.
جامعه ایزدی که به دلیل حضور پ ک ک در منطقه سنجار شمال عراق نتوانستند به خانه های خود بازگردند، در اردوگاه های دهوک، شهری در منطقه حکومت اقلیم کردستان (KRG) برای زنده ماندن تلاش می کنند.

ایزدی‌های سنجار، بی‌تفاوتی جامعه جهانی را نسبت به مشکلاتی که تاکنون به دلیل سرکوب گروه تروریستی پ‌ک‌ک با آن مواجه شده‌اند، محکوم کردند.

ایزدی‌هایی که پس از حمله گروه تروریستی داعش به منطقه سنجار در سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک خانه‌های خود شدند، هشت سال است که در کمپ‌هایی تحت شرایط سخت زندگی می‌کنند.

پس از بیرون راندن از خانه های خود توسط PKK، اکثریت قریب به اتفاق جامعه با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی در تابستان و زمستان در چادرها ساکن می شوند.

ایزدی ها در انتظار اجرای توافقنامه ۲۰۲۰ سنجار هستند که یکی از اهداف اصلی آن نابودی تروریست های پ ک ک در منطقه است.

در اکتبر ۲۰۲۰، دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان در شمال عراق توافقنامه ای را برای حفظ امنیت در سنجار توسط نیروهای امنیتی فدرال عراق با هماهنگی نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان امضا کردند.

ایزدی ها از نهادهای بین المللی خواستند تا به آنها کمک کنند تا به زندگی عشایری خود پایان دهند و شرایط مناسبی را برای بازگشت آنها به زادگاه خود فراهم کنند.

امین بحری ابراهیم که به اردوگاه پناهندگان شریا در دهوک پناهنده شده است، گفت که طی هفت سال گذشته دو بار مجبور به ترک خانه خود در سنجار شده است.

ما از سال ۲۰۱۴ جهان را صدا می کنیم، اما هیچ کس صدای ما را نمی شنود. ما انتظار داریم شرایط در سنجار بهبود یابد و گروه های غیرقانونی (پ ک ک) شهر ما را ترک کنند.

فیصل عثمان ریشو، یکی دیگر از ایزدی های سنجار، گفت: “ابر قدرت ها در جهان و سازمان های حقوق بشری به مشکلات ما علاقه ای ندارند. ایزدی ها در معرض آزار و اذیت قرار گرفته اند، اما جامعه جهانی و دولت عراق به ما رسیدگی نکردند.”

ریشو سازمان ملل، سازمان های حقوق بشر، دولت عراق و سایر نهادها را به بی تفاوتی نسبت به مشکلات ایزدی ها متهم کرد و گفت: «وضعیت ما نمی تواند بدتر از این باشد».

وی از پارلمان عراق خواست تا جلسه ای ویژه درباره وضعیت ایزدی ها برگزار کند و راه حلی فوری برای مشکلات آنها بیابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین