۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تیراندازی به هیئت ۱۵ نفره HDP در جزیره

تیراندازی به هیئت ۱۵ نفره HDP در جزیره

  • ۱ بهمن ۱۳۹۴
  • ۲۸۸ بازدید
  • ۰
سرویس ترکیه- هیئتی ۱۵ نفره متشکل از نمایندگان پارلمان، شهرداران و فعالان مدنی HDP برای انتقال مجروحان یک درگیری روانۀ جزیره شدند و علی رغم هماهنگی های به عمل آمده هدف تیراندازی نیروهای امنیتی قرار گرفته و شماری از آنها مجروح شدند.
 انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها، در مصاحبه مطبوعاتی خود در پارلمان ترکیه در اظهاراتی مهم عنوان کرد: تحت عنوان مفاهیمی مانند حکومت نظامی و عملیات مبارزه با ترور در سور، جزیره و سیلوپی در مناطق کردنشین ترکیه نقض حقوق بشر صورت می گیرد. برای این که غرب ترکیه از نقض حقوق بشر در شرق ترکیه اطلاعی پیدا نکند تمام تدابیر اندیشیده شده و سانسور سنگینی بر رسانه ها و خبرگزاری های آزاد در حال اعمال شدن است. ولی این نوع اقدامات برای سرپوش گذاشتن به جرم های حکومت کفایت نخواهد کرد. دیر یا زود حکومت نظامی ها به پایان خواهد رسید و کشور به روند عادی شدن خود بازخواهد گشت و آن موقع نخست وزیر احمد داوود اوغلو حساب تمام بی قانونی ها و قتل شهروندان عادی و کودکان بی گناه را پس خواهد داد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در جزیره به هیئتی ۱۵ نفره از حزب دموکراتیک خلق ها که در صدر آن فیصل ساری یلدیز نماینده شرناخ در پارلمان ترکیه قرار داشت آتش گشوده شده است. برای انتقال ۶ مجروح از محل درگیری در منطقه جزیره که فرماندار شرناخ نیز تایید کرده بود، جناب ساری ییلدیز به منطقه اعزام شد. با ارتباطی که حزب دموکراتیک خلق ها با بخشدار جزیره برقرار می کند ساری ییلدیز در صدر هیئتی ۱۵ نفره به منطقه عزیمت می کند تا مجروحان را به بیمارستان منتقل کنند. علی رغم تمام هماهنگی ها، نیروهای امنیتی ترکیه بر روی هیئت مذکور که در میان آن ها نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند آتش می گشاید که در اثر این تیراندازی ها ۱۰ نفر مجروح شده اند. در حال حاضر این هیئت که متشکل از نمایندگان پارلمان، شهردارها و فعالان مدنی است نتوانسته از جزیره خارج شود و در میان درگیری های مانده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *