۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توضیحات معاون استاندار کردستان در خصوص حمله به پاسگاه مریوان

توضیحات معاون استاندار کردستان در خصوص حمله به پاسگاه مریوان

  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۸۹ بازدید
  • ۰

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از حمله مسلحانه به یک پاسگاه در شهرستان مریوان خبر داد و گفت: شب گذشته به سمت نگهبانی پاسگاه زریوار مریوان، چند شلیک کور صورت گرفت که خوشبختانه این حرکت مذبوحانه تلفات جانی و خسارت مالی در بر نداشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ایرنا علیرضا آشناگر که به منظور بررسی این حمله به مریوان سفر کرده است به چالش کشیدن امنیت حاکم بر استان کردستان را به عنوان هدفی احتمالی برای این تحرک شرورانه برشمرد و به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی و پاسگاه، مزدوران وابسته به بیگانگان در این تحرک مسلحانه هیچ توفیقی به دست نیاورد و بلافاصله منطقه را ترک کردند.
او با تاکید بر سلامتی همه نیروهای پاسگاه گفت: در این هجمه خسارت بسیار جزیی در ابعاد مالی به پاسگاه وارد شده است که قابل توجه نیست.
وی گفت: یکی از سیاست های دولت در تامین امنیت پایدار کردستان ، توجه به توسعه همه جانبه این استان و تقویت زیر ساخت های اقتصادی و کاهش محرومیت ها و کاستی ها و بهبود شرایط برای تداوم روند توسعه در استان است که این حرکت را دشمنان ملت ایران بر نمی تابند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان کردستان گفت: استقبال بی نظیر مردم از رییس جمهوری بیانگر تعلق خاطر جدی مردم به نظام ، انقلاب و برنامه های دولت تدبیر و امید است.
او گفت: مردم اراده جدی دولت برای توسعه استان کردستان را باور دارند و عناصر ضد انقلاب و گروه های وابسته به انان که با مردم کردستان دشمنی دیرینه ای دارند تاب تحمل چنین شرایطی را ندارند.
آشناگر با اشاره به اختصاص ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان در سفر رییس جمهوری به کردستان گفت: اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای شکوفایی و توسعه اقتصادی استان بخش دیگری از دستاوردهای سفر رییس جمهوری به کردستان بود که به مذاق دشمنان خوش نیامده و قصد دارند با چنین عملیات های کورکورانه ، مانع حضور سرمایه گذاران در منطقه و توسعه استان شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان همچنین به اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر معاون اول رییس جمهوری به استان کردستان اشاره کرد و گفت: دولت کماکان از جذب منابع مختلف برای توسعه یافتگی استان تلاش بی وقفه دارد.
به گفته وی در چنین شرایطی که زمینه برای توسعه کردستان فراهم شده است ، عناصر وابسته به گروهک های معاند و انانی که نمی خواهند توسعه استان محقق شود ، تلاش دارند امنیت این استان را به عنوان مهمترین مولفه سرمایه گذاری خدشه دار کنند.
آشناگر تنفر مردم کردستان را از گروهک های معاند امری بدیهی خواند و افزود: حضور مردم استان کردستان و شهرستان مریوان در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی نشانگر نفرت مردم از کسانی است که سال هاست مانع از توسعه استان کردستان شده اند.
او گفت: شهرستان مریوان از شهرستان های گردشگر پذیر و توریستی منطقه است و به دلیل فعالیت مرز بین المللی باشماق نقش مهمی در توسعه استان دارد.
استان کردستان در شهرستان های مریوان، سرواباد، سقز و بانه ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *