۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تنها ۴۸ نفر در سال جاری به پ ک ک پیوستند

تنها ۴۸ نفر در سال جاری به پ ک ک پیوستند

  • ۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۱۷۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز دوشنبه گفت که مشارکت در گروه تروریستی پ ک ک از ۵۵۵۸ نفر در سال ۲۰۱۴ به ۴۸ نفر در سال جاری کاهش یافته است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی به پارلمان درباره عملیات‌های جاری علیه تروریسم، خاطرنشان کرد که تعداد تروریست‌های پ‌ک‌ک در مرزهای ترکیه به کمتر از ۱۸۰ نفر کاهش یافته است.

سویلو گفت که طی پنج سال گذشته، در مجموع ۲۰۷۲ تروریست تسلیم شده اند.

سویلو همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه عملیات داخلی جدیدی را به نام عملیات زمستانی ارن-۷ علیه پ.ک.ک در استان بیتلیس شرقی آغاز کرده اند.

وی گفت: عملیات ارن زمستان ۷ شامل ۶۸۰ نیرو و ۳۸ تیم عملیاتی از فرماندهی کل ژاندارمری، عملیات ویژه ژاندارمری، پلیس و تکاوران است.

وزارت کشور ترکیه روز جمعه اعلام کرد که عملیات جدید ضد تروریستی دیگری را در شرق این کشور آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه ای، ۱۰۶۰ پرسنل و ۷۲ تیم عملیاتی از فرماندهی کل ژاندارمری، عملیات ویژه ژاندارمری، پلیس و تکاوران بخشی از عملیات Eren Winter-6 هستند.

در این سال، ترکیه عملیات ارن را به نام ارن بلبل، یک نوجوان ۱۵ ساله که توسط تروریست های پ ک ک در ۱۱ اوت ۲۰۱۷ کشته شد، آغاز کرد.

این وزارتخانه افزود: هدف آخرین اقدام، نابودی گروه تروریستی پ‌ک‌ک و تروریست‌هایی است که سعی در پناه گرفتن در منطقه دارند.

در سال‌های اخیر، ترکیه عملیات‌های خود را در داخل و خارج از مرزهای خود علیه این گروه تروریستی تشدید کرده و همچنین تعداد فزاینده‌ای از اعضای خود را متقاعد کرده است که از پ‌ک‌ک خارج شوند.

تلاش‌های ضد تروریسم ترکیه از طریق هماهنگی نیروهای مسلح ترکیه (TSK)، سازمان اطلاعات ملی (MIT)، فرماندهی کل ژاندارمری، نیروی پلیس و واحدهای محلی با قاطعیت ادامه دارد.

به گفته سویلو وزیر کشور ترکیه، سال گذشته ۲۴۳ تروریست پ ک ک تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شدند. طی چهار سال گذشته، تعداد تروریست های پ ک ک در ترکیه ۸۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش ها، رهبری پ.ک.ک در تلاش است تا هم شبه نظامیان و هم افسران عالی رتبه را به خدمت بگیرد. علاوه بر این، بسیاری از تروریست ها به دلیل تعداد زیاد تلفات، تمایلی به ورود از عراق به ترکیه برای انجام حملات ندارند.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور منظم عملیات ضد تروریستی را در استان های شرقی و جنوب شرقی ترکیه انجام می دهند، جایی که پ.ک.ک تلاش کرده است تا حضور و پایگاه های خود را قوی کند. این نیروها همچنین عملیات برون مرزی را در شمال عراق انجام می دهند، منطقه ای که تروریست های پ.ک.ک در آنجا مخفیگاه ها و پایگاه هایی دارند که از آنجا به ترکیه حمله می کنند. ترکیه از مدت ها قبل تاکید کرده است که تهدیدات تروریستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نخواهد کرد و از مقامات عراقی خواسته است تا اقدامات لازم را برای نابودی این گروه تروریستی انجام دهند. آنکارا قبلاً خاطرنشان کرده بود که اگر گام‌های مورد انتظار برداشته نشود، از هدف قرار دادن تهدیدات تروریستی ابایی نخواهد داشت. ترکیه عملیات های پنجه رعد و برق و پنجه صاعقه را در ۲۳ آوریل در مناطق متینا و آواشین-باسیان شمال عراق در نزدیکی مرزهای خود آغاز کرد.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه همچنین سه عملیات موفق ضد تروریسم را در سراسر مرزهای خود در شمال سوریه راه اندازی کرده است: سپر فرات در سال ۲۰۱۶، شاخه زیتون در سال ۲۰۱۸ و چشمه صلح در سال ۲۰۱۹٫ هدف همه این عملیات ها جلوگیری از تشکیل یک کریدور تروریسم و ​​ایجاد امکان است. اسکان مسالمت آمیز ساکنان

آنکارا YPG/PKK را تهدیدی جدی برای امنیت ملی می داند. با این وجود، این گروه عمدتاً توسط ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی در زمین مستقر شد.

پ‌ک‌ک در بیش از ۴۰ سال کارزار تروریستی خود علیه ترکیه که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است، مسئول کشته شدن ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین