۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تلاش های پ.ک.ک برای نابودی ایزدی های سنجار به نتیجه نمی رسد

تلاش های پ.ک.ک برای نابودی ایزدی های سنجار به نتیجه نمی رسد

  • ۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۲۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، امیر ایزدی ها با جمع کثیری از سران مذهبی، اجتماعی و قبایل سنجار در مهمانسرای معبد لالشه دربار دیدار کردند.
تلاش‌های پ‌ک‌ک برای تقسیم صفوف ایزدی‌ها و متفرق کردن ایزدی‌های سنجار پایانی ندارد، سران قبایل سنجار که قبلاً وابسته به پ‌ک‌ک بودند، سرانجام با امیر ایزدی‌های جهان و عراق دیدار کردند.
حازم تحسین سعید امیر ایزدی ها در عراق و جهان و رئیس شورای عالی معنوی ایزدی ها در روز شنبه با جمع کثیری از رهبران مذهبی، اجتماعی ، روسای پ ک ک و اعضای حزب PADE در مهمانسرای معبد لالشا نورانی. و عشایر سنجار دیدار کرد.

در این دیدار در مورد لزوم وحدت خانواده ایزدی، وضعیت شنگال، سیاست پ.ک.ک در منطقه و مناطق ایزدی نشین و همچنین لزوم اجرای معاهده سنجار و بازگشت آوارگان ایزدی بحث و تبادل نظر شد.
میرحازم در این جلسه می گوید:
پس از حمله سازمان تروریستی داعش به مناطق ما و نسل کشی مردم ما در شنگال، امروز می دانیم که به یکدیگر نیاز داریم تا صدا و پیام خود را به تمام جهان برسانیم، این یک پیمان و عشق است، زیرا دشمنان ما بسیارند. با خواندن تاریخ می دانیم که دشمنان ما همیشه می خواستند ما را بشکنند، ما را از هم جدا کنند و صفوف ما را تقسیم کنند.»
وی تاکید کرد که ما باید صدای قوی در برابر دولت فدرال بغداد و دولت اقلیم کردستان برای دستیابی به خواسته ها و حقوق مشروع آنها باشیم.
وی گفت این وظیفه من به عنوان امیر دین یزید و شما با نمایندگی جامعه خود به عنوان ادیان و قبایل است که حقوق مردم خود را مطالبه کرده و کوتاهی نکنید و این حق بدون اتحاد و وحدت گفتمانی ما محقق نمی شود. .
وی گفت: «از شنگال بازدید خواهم کرد و در مرحله تشکیل دولت بعدی خواهم بود، همچنین به بغداد سفر خواهم کرد تا وضعیت ایزدی ها در اردوگاه ها و سنجار را به دولت عراق بگویم.
امیر ایزدی ها بر اظهارات نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان تاکید کرد که ایزدی ها جزء لاینفک مردم کرد هستند و هیچکس نمی تواند آنها را از کردستان اخراج کند.
امیر در پایان سخنان خود گفت که زنان ایزدی وحدت خود را حفظ خواهند کرد و همه ما بدون تبعیض برای زنان ایزدی تلاش خواهیم کرد.
پ ک ک رؤسای قبایلی را که در این نشست شرکت کرده بودند خائن اعلام کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین