۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بروز اختلافات شدید در شورای رهبری پ.ک.ک/ مراد کاراییلان کنار گذاشته شد

بروز اختلافات شدید در شورای رهبری پ.ک.ک/ مراد کاراییلان کنار گذاشته شد

  • ۲۰ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰

مراد کاراییلان از مسئولیت رییس شورای رهبری پ.ک.ک کنار گذاشته شده و جمیل بایک و بسه هوزات جای او را گرفتند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی نقل از فرات نیوز، با برگزاری نهمین نشست عمومی کنگره ی خلق که دربرگیرنده ی نهادهای سیاسی و نظامی پ.ک.ک است، تغییرات گسترده ای در رده های حزبی و سازمانی این حزب ایجاد شد.
شورای رهبری پ.ک.ک که طی چند سال اخیر از آن به عنوان کنگره ی جوامع کُرد (KCK) نام برده شده، تاکنون تحت ریاست یک نفره ی مراد قاراییلان اداره می شد اما از حالا به بعد سیستم دو مدیریتی (یک زن و یک مرد) در این شورا نیز به کار گرفته شده و جمیل بایک و بسه هوزات به طور مشترک و هم ارز روسای شورای رهبری پ.ک.ک به شمار می آیند. ۱۴۳ عضو نشست عمومی کنگره ی خلق پیش از آغاز نشست چند روزه ی خود اجازه داشتند به زبان های ترکی یا کُردی ( کرمانجی، زازاکی، لری، کلهری و سورانی) سوگند وفاداری یاد کنند.
اخبار منتشر شده در روزنامه هایی نظیر حریت و ملیت ترکیه حاکی از آان است که مراد قاراییلان پس از کنارگذاشته شدن از پست ریاست شورای رهبری پ.ک.ک، از این به بعد به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این حزب فعالیت خواهد کرد.
ذکر این نکته ضروری است که بر اساس دیدگاه های اوجالان، زنان باید در همه ی رده های حزبی پ.ک.ک نقش داشته باشند و به همین خاطر است که غیر از پژاک، در همه ی نهادها و احزاب اقماری پ.ک.ک این قاعده رعایت می شود. و بر اساس این اصل، هر کدام از نهادهای حزب راهکار دموکراتیک (شاخه ی عراقی پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک (شاخه ی سوری پ.ک.ک)، حزب صلح و دموکراسی، کنگره ی جامعه ی دموکراتیک و سایر نهادها، دارای دو رهبر هستند که یکی از آنها مرد و دیگری زن است.
گفتنی است جمیل بایک از کردهای الازغ ترکیه از قدیمی ترین رفقای اوجالان است که همواره پس از اوجالان، از بیشترین نفوذ سازمانی و ایدئولوژیکی برخوردار بوده و بسه هوزات نیز از زنان کُرد علوی اهل درسیم است که پیش تر در پست هایی همچون شاخه های سیاسی پ.ک.ک در اروپا و شاخه ی رسانه ای این حزب فعالیت کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *