۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعریف آزادی در پژاک از زبان عضوء جدا شده ار فرقه

  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
  • ۳۱۷ بازدید
  • ۰

اهوان روژ یکی از عناصر سابق پژاک مقاله ای در خصوص تعریف آزادی در فرقه پ ک ک و پژاک به تحریر درآورده و به انجمن بی تاوان ارسال نموده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :به طور کلی در سطح جوامع دنیای امروزی برداشت از مفهوم آزادی متفاوت است ، هر انسا نی در هر جامعه ای بنا به بینش و شرایط اجتماعی و اخلاقی و مهم تر از همه قوانین مندرج در جامعه آزادی بایستی ازادی را تفسیر نماید.
آزادی در جوامع مختلف با توجه به قوانین مندرج در هر جامعه متفاوت است . بعنوان نمونه مفهوم آزادی برای یک شهروند اروپایی و ایرانی متفاوت است زیرا رئالیته ی اجتماعی و تاریخی و سنتی مان متفاوت است فرهنگمان متفاوت است دیدگاهمان وذهنیتمان متفاوت است. برداشت انسانها در هر مقطعی با مقتضیات سنی هم نسبت به آزادی متفاوت است مثلا برای نوجوان و جوان و یا یک فرد میان سال و همچنین یک مجرد و متاهل د معنایی جداگانه دارد.
عده ای آزادی را در امنیت اجتماع و یا امنیت اقتصادی می دانند و عده ای آزادی را در روابط جنسی ، به هر حال هرکسی بنا به بینش و معرفت خود مفهوم آزادی را تعریف می کند.
آزادی به همراه اخلا ق معنا میگیرد آزادی بدون معیار اخلاقی آزدی نبوده و جوامع با ارزشهای معنوی و مادی و معیارهای اخلاقی شکل اجتماع را گرفته است .
جامعه ای که فاقد ارزشها و معیار های اخلاقی و آداب و روسوم باشد و هرکسی بنا به برداشت و سیلقه ای شخصی آزادی را نفسر نماید، بیشتر به جنگل شبیه بوده و نمی توان آن را جامعه محسوب کرد.

احزاب و گروه های تروریستی واژه آزادی را در راستای اهداف و منافع حزبی تعریف کرده اند ،  ماهیت آزادی در داخل و بیرون از فرقه بسیار متفاوت است.

مفهوم آزادی در بیرون از فزقه پ ک ک و پژاک

 

واژه آزادی فرقه در خارج از محدوده گروهک تنها جنبه تبلیغاتی و در راستای جلب توجه افکار عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آزادی در بیرون از فرقه به  دو شکل مورد استفاده قرار می گیرد،شکل اول به عنوان پوشش و سپری قانونی تا بدین شکل  در سطح بین المللی به ماهیت فرقه مشروعیت داده شود و بتوانند فعالیتهای  خود (سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی و اجتماعی) گسترش بدهند .بعنوان نمونه  pjakدر اروپا برای اینکه  جایگاهی بدست بیآورد خودرا به عنوان مخالف اول ایران نشان داده د و  به سیاه نمایی جمهوری اسلامی ایزان می پردازد .

شکل دوم  به عنوان تله و دام بمنظور جذب نیرو بوده بعنوان نمونه :برای فریب جوانان  طوری وانمود می کند که افراد  در گروهک آزاد بوده  هر چه را که می خواهند  انجام می دهند. شعارهای فریبانه آزادی جنسی ،آزادی بیان و …. مفهوم کلی آزادی را به سخره گرفته است. پژاک مدعی است هر کسی را که برای ادامه تحصیل قصد سفر به اروپا نماید پژاک هزینه های وی را متقبل و وی را به اروپا اعزام می کند .   اما باید این را بدانیم که گروهک ها برای منافعشان دروغگویی را مباح می دانند .

مفهوم آزادی در درون  فرقه پ ک ک و پژآک

سیستم گروهک ها  هرمی  و این هم به معنای خود کامه بودن است،  رهبر به عنوان مقام عالی شناخته  و در راس گروه قرار دارد  و پیروان در سطوح پایین هستند. قدرت تصمیم گیری فقط با شخص  رهبر بوده و پیروان نیروی های تحت فرمان و  اطاعت کننده می باشند.  دستور میگیرند و برای رهبر فرقه کار انجام می دهند و از برنامه های تدوینی گروه فقط اطاعت می کنند  و این یعنی همان سیستم مغز شویی و باز سازی فکری اعضا ، با دادن اطلاعات جدید و آموزشهای مکرر فرد را از گذشته دور نگاه داشته و دیدگاه فرد را نسبت به گذشته بدبین کرده و او را در راستای اهداف گروهک هدایت کردن و واز فرد مانند ابزاری استفاده مکنند ،افراد از تمامی حقوق بی بهره و حقوق انسانی انان پایمال می شود .

افراد در گروه  تنها حق گشتن انسانها را دارد و جای تاسف است که اسم این کار هم با آزادی ایضاح می کنند در مناطق  کردنشین ایران  هزاران نفر بی گناه از طرف گروهک ها با شعار آزادی کردستان  به قتل رسیداند آیا کسی خود آزاد نباشد چگونه میتواند برای دیگر انسانها ادعا آوردن آزادی کند ؟آیا آزادی مهارت در کشتن انسانهاست ؟

در زیر به نمونه های از قوانین پوچ و منسوخ در درون فرقه پژاک اشاره می شود تا اوج خفقان و دیکتاتوری در گروه هویدا شود.

۱-اعضا حق مطالعه کتابها غیراز کتابهای گروهک را ندارد و حق نگاه کردن رادیو و تلویزیون به غیر از گروهک را ندارد و تماشای تلویزیون حدودا از دو ساعت بیشتر نیست و تماشا کردن تلویزیون ترکیه و سایر ممنوع می باشد

۲-اعضا حق ملاقات و نوشتن نامه و تماس و در یافت خبر از بستگان خودرا ندارد اگر بخواهی نامه ای بفرستید  باید مدیریت گروهگ ابتدا اجازه بدهد و نامه از طرف مدیریت خوانده می شود و بعدا فرستاده می شود

۳-اعضا از حق ملاقات در داخل گروهک که فامیل هم هستند ندارد تنها بعضی وقتها تصادفی می باشد

۴-افراد حق در یافت اطلاعات بیرون آنجه که روی میدهد بیخبر است حتی آنجه که در خانواده اش اتفاق  بیفتد بی خبر است  .و ناآگاه  نگه میدارد

۵-صحبت کردن با افراد غیراز گروهک اکیدا ممنوع است

۶-تنهایی به جای رفتن ممنوع می باشد

۷-تنهایی با یک دختر حرف زدن ممنوع و باید نفر سوم  هم باشد

۸-عاشق شدن ممنوع است تنها باید عاشق اوجالان باشید

۹-حق انتخاب را ندارید تنها می توانید پیشنهاد بدهید اگر گروه بدون خبر فرد در حق تصمیمی گرفته شود که فرد به منطقه عملیاتی برود فرد مجبور به اطاعت است  ودر صورت اعتراض سزا می گیرد

۱۰-Pjakبرای جذبیهای نو فشار زیادی برروی اعضای جدیدبرای ترک خانواده ودوستان و مشاغل خود برای حل شدن در اهداف گروه می آورد این تاکتیک ایزوله کردن فرد مکانیزمهای  عام از طرفpjakبرای کنترل و ایجاد وابستگی اجباری اعضا است

۱۱-تمام وقت فرد ومحیط فیزیکی او رفتارهایش تحت کنترل است

۱۲-رفتارها و معیارها وبرخوردهای گذشته اعضا رد می شوند ورفتارها و معیارهای گروهکی جایگزین ان میشود

۱۳-ایجاد ترس ورعب در فرد برای عدم جدایی از گروهک

۱۴-عدم استفاده از امکانات ارتباطی از جمله تلفن واینترنت…وو عدم شناخت امکانات رفاه و زندگی

۱۵-تحریک و وادار کردن و آلوده کردن اعضا  به کارهای غیر قانونی(مانند قتل …)  و زمانیکه که افراد توسط گروهک آلوده میشوند مانعی برای فرار آنها میشود و مجبور به ماندن درگروهک میشوند

۱۶-پذیرش کسانی که در جامعه مرتکب قتل و سرقت و کارهی غیر قانونی شده اند زود به عضویت گروه در می آ یند

۱۷-بدبین کردن بی حد دشمن به اعضا و ایجاد کردن احساسات انتقا م جویانه در اعضا

۱۸-بحث و گفتگو کردن ادیان از جمله دین اسلام در گروهک ممنوع می باشد و عبادت کردن از جمله خوانندن نماز و قرآن و روزه گرفتن حتی صدقه دادن ممنوع است حتی اگر کسی به عبادت روی آورد مورد تمسخر قرار میشود

و هزاران نمونه دیگر که د تضاد با مفهوم آزادی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین