۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تعداد بیشتری از مردم از مناطق تحت تسلط PKK در شمال عراق فرار می کنند

تعداد بیشتری از مردم از مناطق تحت تسلط PKK در شمال عراق فرار می کنند

  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، آیدین معروف، وزیر تشکل های قومی و مذهبی دولت اقلیم کردستان عراق (KRG) که همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره جبهه ترکمن عراق (ITC) است، گفت که افراد بیشتری مناطق تحت سلطه گروه تروریستی پ ک ک در شمال عراق را ترک می کنند.

معروف در گفتگو با خبرگزاری آناتولی (AA) در مورد کردهای عراقی که کشور خود را برای مهاجرت به اروپا ترک کردند، توضیح داد.

معروف با اشاره به اینکه مسئله مهاجران یک مشکل جدی است، گفت که مایه غم انگیز است که می بینیم شهروندان از خانه های خود فرار می کنند تا خود را در شرایط سخت در مرز بلاروس و لهستان ببینند.

در بحرانی که از تابستان آغاز شد، هزاران مهاجر، عمدتاً از خاورمیانه، در شرایط وخیم در مرز لهستان و بلاروس در نزدیکی مرز لهستان و بلاروس قرار دارند.

معروف با اشاره به اینکه عواملی مانند بی ثباتی، بیکاری و اقتصاد باعث خروج آنها شده است، گفت: برخی احزاب، افراد و گروه ها در تلاش هستند از این موضوع برای اهداف سیاسی استفاده کنند و مهاجران بیشتری به خارج از کشور به ویژه از مناطق تحت سلطه پ.ک.ک رفتند.

معروف گفت که مردم در مناطقی که پ.ک.ک غالب است با تهدید و فشار روبرو هستند و افزود که بسیاری از اعضای پ.ک.ک از این وضعیت به نفع خود استفاده می کنند.

معروف با تاکید بر اینکه در منطقه تحت مدیریت اقلیم کردستان ثبات سیاسی و امنیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: وضعیت در مقایسه با عراق از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی با ثبات تر است. این مقام مسئول خواستار حل هر چه سریعتر این مشکل شد زیرا مهاجران گیر افتاده در مرز بلاروس با شرایط غیرانسانی روبرو هستند.

گروه تروریستی پ.ک.ک اغلب در شمال عراق، درست در آن سوی مرز جنوبی ترکیه، مخفی می شود، جایی که حملات تروریستی را علیه ترکیه طراحی می کند. ارتش ترکیه به طور منظم عملیات برون مرزی را در شمال عراق انجام می دهد. ترکیه از مدت ها قبل تاکید کرده است که تهدیدات تروریستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نخواهد کرد و از مقامات عراقی خواسته است تا اقدامات لازم را برای نابودی این گروه تروریستی انجام دهند. آنکارا قبلاً خاطرنشان کرده بود که اگر گام‌های مورد انتظار برداشته نشود، از هدف قرار دادن تهدیدات تروریستی ابایی نخواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین