۹ فروردین ۱۴۰۳

تشدید اختلافات پ‌ک‌ک و یکیتی

  • ۵ دی ۱۳۹۷
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

روز به روز عرصه در جهات مختلف بر پ ک ک تنگ می شود. در حالی که خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه سبب شده تا پ ک ک شدیدا نگران ادامه حیات خود باشد یکتی نیز در استان سلیمانیه عرصه را بر این گروه تروریستی تنگ کرده و با بستن مراکز وابسته به آن مانع ادامه فعالیت های پ ک ک می شود. در اامه اقدامات یکتی برای ممانعت ز فعالیت پ ک ک، این حزب اقلیم کردستان یک روزنامه نگار وابسته به پ ک ک را دستگیر کردند.

 

به گزارش انجمن بی تاوان، به نقل از رسانه‌های اقلیم کردستان، پ ک ک برای “آزادی اوجالان” قصد داشت در یکی از خیابان های سلیمانیه راه پیمایی کند و برهم لطیف از خبرگزاری روژ نیوز وابسته به پ ک ک نیز خبر آن را پوشش می داد. این راه پیمایی نیز غیرقانونی بود لذا طی آن تعدادی از افراد از جمله این روزنامه نگار خبرگزاری غیرقانونی دستگیر شدند.

 

ممنوعیت فعالیت پ ک ک به گرمیان نیز رسید

 

هر روز که می گذرد محدودیت و ممنوعیت فعالیت های پ ک ک در اقلیم کردستان بیشتر می شود. طی سال های اخیر پارتی به رهبری مسعود بارزانی ضمن ممنوعیت فعالیت های پ ک ک برای مقابله با پ ک ک با ترکیه نیز همکاری می کرد. اخیر یکتی نیز به این همکاری پیوسته تا با بیرون کردن پ ک ک مانع ادامه بی ثباتی منطقه توسط این گروه شوند.

 

یکتی طی چند هفته اخیر فشار بر پ ک ک را افزایش داده و به تدریج فعالیت های آن در مناطقی بجز سلیمانیه را نیز ممنوع می کند. در گرمیان نیز پلیس وابسته به یکتی دفتر حزب حرکت ازادی وابسته به پ ک ک را بست و بدین ترتیب اختلافات این گروههای کردی عمیق تر شد. کارشناسان معتقدند در صورت ادامه این روند احتمال درگیری های مسلحانه بین آنها همانند دهه نود میلادی نیز وجود دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *