۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تسلط PKK بر PYD و اداره به اصطلاح خودمختار

  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰
  • ۵۲۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، ناظران و فعالان کرد تاکید می کنند که اعضای گروه تروریستی (PKK) به تصمیمات اداره خودمختار تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) احترام نمی گذارند و هیچ مرجعی وجود ندارد که بتواند جلوی مداخله آنها در امور شمال سوریه را بگیرد. (کردستان سوریه).

محمود علو، فعال حقوق بشر در این رابطه گفت: عناصر پ ک ک همه چیز را در داخل و خارج منطقه کنترل می کنند و بدون آنها هیچ اتفاقی نمی افتد و اغلب بر اساس تصمیمات رهبری قندیل عمل می کنند و برایشان اهمیتی ندارد نیروهای سوریه دموکراتیک یا مسئله مدیریت خودمختار، و این برای همه روشن شده است.

او می افزاید که «به اصطلاح کادرهای پ.ک.ک کسانی هستند که منطقه را اداره می کنند و اداره خودمختار فقط یک جبهه برای آنها است، زیرا آنها منطقه را به جهنم تبدیل کردند به دلیل سیاست های خود که چیزی جز ویرانی و ویرانی برای کردها به همراه نداشته است. ”

الو توضیح می دهد: «این کادرها به اداره خودمختار دستور می دهند که تظاهراتی ترتیب دهد و تصاویر، پرچم ها و نمادهای پ.ک.ک را در مناطق کردنشین شمال سوریه برافراشته تا بهانه هایی برای ارتش ترکیه ایجاد کند و آنچه ترکیه به آن استناد می کند در برابر افکار عمومی تایید کند.

وی تاکید می کند که «از سوی دیگر ما در تمام این سال ها شاهد تظاهرات پ.ک.ک علیه حکومت سوریه نبوده ایم، اما از سوی دیگر حامیان خود را علیه نیروهای سیاسی کرد در اقصی نقاط کردستان تحریک می کنند».

الو خاطرنشان می‌کند که «فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در دیدارهای خود با سازمان‌های ملل متحد متعهد شد که سربازان خردسال را از کار بیاندازد و از آدم ربایی خردسالان جلوگیری کند، اما سازمان‌های پ‌ک‌ک به استخدام کودکان ادامه می‌دهند و اداره خودمختار نمی‌تواند مداخله کند. کادرهای پ.ک.ک که این بچه ها را می ربایند و هیچ مرجعی بالاتر از اختیار آنها در شمال سوریه نیست.»

در سال ۲۰۱۹، نیروهای سوریه دموکراتیک طرح اقدامی را با سازمان ملل برای پایان دادن و جلوگیری از استخدام و استفاده از کودکان زیر ۱۸ سال در عملیات نظامی امضا کردند.

در حالی که استر گلو، شاعر و روزنامه‌نگار کُرد در پستی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «به نظر می‌رسد هیچ مرجعی در شمال و شرق سوریه وجود ندارد که بتواند به استخدام خردسالان در اداره مناطق خودمختار پایان دهد.”

در حالی که محمد امین مسلم وکیل دادگستری می گوید: «این گونه پدیده ها بدنه دستگاه را می خورد و تداوم آن به درجات جبران ناپذیری منجر می شود».

تظاهرات خواستار پایان دادن به ربودن کودکان خردسال در شهرهای کردنشین توسط به اصطلاح “جوانان انقلابی” که تحت نظارت عناصر پ.ک.ک هستند، در میان نارضایتی و نارضایتی شدید شهروندان کرد ادامه دارد.

سازمان حقوق بشر در عفرین گفته بود که به اصطلاح “جوانان انقلابی” بیش از ۱۵ کودک را در یک ماه گذشته ربوده اند.

حزب یکیتی کردستان – سوریه (یکی از احزاب شورای ملی کرد در سوریه، ENKS) گفته بود که روز سه شنبه، نیروهای آسایش PYD یک کمپین دستگیری در مناطق کردنشین انجام دادند و جوانان را به طور تصادفی هدف قرار دادند. به بهانه سربازگیری اجباری، تعداد آنها به حدود ۸۰۰ نفر رسید.

این حزب در بیانیه‌ای افزود: اکثریت قاطع این افراد را افراد زیر سن قانونی تشکیل می‌دهند یا به تعویق انداخته‌اند و بر اساس اطلاعات حدود ۵۰ نفر از بازداشت شدگان در سن قانونی هستند و مابقی با وجود خانواده‌هایشان زیر سن قانونی قرار دارند و از نظر تحصیلی به تعویق می‌افتند. اسنادی مبنی بر تعویق و یا زیر سن قانونی بودن آنها ارائه کرده اند، اما تاکنون آزاد نشده اند.» و همه اینها با هدف ایجاد رعب و وحشت در خیابان کردستان و سوق دادن جوانان به مهاجرت است.

پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک، نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح غیردولتی را از استفاده و عضوگیری از کودکان منع می‌کند، و این جنایت جنگی است که توسط «اساسنامه رم» که دادگاه کیفری بین‌المللی را تأسیس می‌کند، تعریف شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین