۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه جنایت روز گذشته در عراق را به عناصر ‌پ‌ک‌ک نسبت داد

ترکیه جنایت روز گذشته در عراق را به عناصر ‌پ‌ک‌ک نسبت داد

  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۰۸ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه ضمن آن که گروه تروریستی را به توپ باران یک تفرجگاه گردشگری در شمال عراق متهم کرد، آمادگی خود برای انجام هده اقدامات در راستای افشای واقعیت این حمله خونین را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از «آناتولی» ترکیه، وزارت امور خارجه این کشور شامگاه چهارشنبه با صدور بیانیه ای، ضمن طلب رحمت و مغفرت از خداوند متعال برای جان باختگان حادثه توپ باران یکی از تفرجگاه های گردشگری واقع در استان مرزی دهوک در اقلیم کردستان، به دولت و مردم عراق و در راس آنها بستگان قربانیان تسلیت گفته و برای زخمی های این حادثه خونین نیز آرزوی شفای عاجل کرد.

بنا بر آن چه در بیانیه این وزارتخانه آمده، دولت ترکیه خبر کشته و زخمی شدن شماری از افراد در نتیجه وقوع یک حمله در شهرستان مرزی «زاخو» در شمال غرب استان دهوک را با اندوه عمیقی دریافت کرده و با هر گونه حمله که غیر نظامیان را هدف قرار دهد نیز مخالف است

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که این کشور با یک شیوه سازگار با قوانین بین المللی و با ملاحظه بزرگ جان غیر نظامیان، زیرساخت های غیر نظامی، اماکن فرهنگی و تاریخی و حفاظت از طبیعت، با تروریسم مبارزه می کند.

این وزارتخانه ضمن تاکید بر این که چنین حملاتی علیه غیر نظامیان بی گناه را (پ ک ک) انجام می دهد و با این کار نیز موضع آنکارا در مبارزه با تروریسم را هدف قرار می دهد، خاطر نشان ساخت که ترکیه آماده انجام همه اقدامات در راستای افشای واقعیت است.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین از مقامات عراقی درخواست کرد که تحت تاثیر گفتمان و تبلیغات حزب کارگران کردستان  اظهار نظر نکنند و برای افشای مقصران واقعی این حادثه غم انگیز نیز همکاری کنند.

شایان ذکر است که تفرجگاه گردشگری «پرخی» در شهرستان مرزی زاخو در استان دهوک بعد از ظهر چهارشنبه هدف حمله توپخانه قرار گرفت و در نتیجه آن نیز، دست کم ۹ نفر از جمله چند زن و کودک جان خود را از دست دادند و ۲۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین