۹ فروردین ۱۴۰۳

تداوم سیاست های کردستیزانه اردوغان و بارزانی

  • ۱۴ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۵۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : اختلافات دیزینه مسعود بارزانی با گروهک تروریستی پ ک ک برای رسیدن به قدرت و حاکمیت بر مردم کردستان ،مسعود بارزانی را مجاب به همکاری با اردوغان کرده است. بارزانی بمنظور بقا در قدرت و حکومت در اقلیم کردستان عراق سیاست های  کردستیزانه اردوغان را در پیش گرفته تا از حمایت اردوغان در برابر پ ک ک برخوردار باشد.

اردوغان پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی بر روابط خود با بارزانی بمنظور سرکوب پ ک ک و هودارن این گروهک تروریستی تدوام بخشید.

 

فریدون سینیرلی اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با مسعود بارزانی، رئیس اداره محلی کرد عراق پشت درهای بسته در اربیل پیرامون تحولات منطقه‌ای با هم دیدار و گفتگو کردند.

انتظار می‌رود سینیرلی اغلو در راستای رایزنی‌های خود در اربیل، در کنفرانس «آینده خاورمیانه» که از طرف موسسه مطالعات خاورمیانه برگزار می‌شود، شرکت کند.

وی که دیشب به اربیل سفر کرد، با نچیروان بارزانی، نخست وزیر اداره محلی کرد عراق و برهم صالح، معاون دبیرکل اتحاد میهنی کردستان نیز دیداری داشته است.

رایزانی های دیپلمات وزیر امور خارجه ترکیه با بارزانی در پشت دره های بسته می تواند در راستای اقزایش  سرگوب پ ک ک و هوادران این گروهک باشد،روابط اقلیم کردستان عراق و ترکیه بیشتر می تواند حول این محور بوده و هر دو طرف از این همکاری به یک میزان سود می برند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *