۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحلیل ترکیه از PYD اشتباه است/ اقدامات پ.ک.ک به جایگاه کردها در خاورمیانه آسیب می زند

تحلیل ترکیه از PYD اشتباه است/ اقدامات پ.ک.ک به جایگاه کردها در خاورمیانه آسیب می زند

  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۴۸ بازدید
  • ۰

اقدامات نظامی مانند به آتش کشیدن خودروها و بستن راه ها توسط پ.ک.ک به جایگاه کردها در خاورمیانه آسیب می زند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : جلال دوغان، نماینده شهر غازی عنتاب در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در گفتگو با خبرگزاری الجزیره عنوان کرد: حرکت های سیاسی و آزادی کرد واقعیت هایی دارد که بدون در نظر گرفتن آن ها نمی توان تحلیلی درست از حرکت های سیاسی کرد داشت. از جمله این واقعیت ها وجود کوه قندیل، حرکت های سیاسی کرد اروپا و اکنون مسئله کردستان سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) است. سیاستمدارانی که در حال اداره ترکیه هستند تا چند سال اخیر حتی اقلیم کردستان عراق را نیز قبول نمی کردند. حکومت ترکیه سیاست های بسیار ضد و نقیضی در قبال اقلیم کردستان عراق داشته است. در پاره ای از مواقع خواستار ایجاد رابطه و ارتباط نزدیک با اقلیم کردستان بوده و در پاره ای از مواقع نیز با اشاره به امنیت ملی ترکیه تشکیل دولت مستقل کردی در شمال عراق را دلیل آغاز جنگ ذکر کرده است. وضعیتی که اکنون ترکیه با آن درگیر است وضعیتی است که سیاستمداران حکومتی با عدم داشتن آینده نگری مناسب از شرایط خاورمیانه باعث آن شده اند.
وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: دولت ترکیه به خصوص نهاد ریاست جمهوری کشور تحلیلی کاملا اشتباه از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) دارند. PYD می تواند با پ.ک.ک ارتباط داشته باشد اما هدف اصلی این حزب دفاع از سرزمین خود است. ولی متاسفانه چون تشخیص بیماری اشتباه است مداوای آن نیز اشتباه در حال پیگیری شدن است. اکنون چه اتفاقی افتاد؟ ایالات متحده آمریکا صریحا اعلام کرد حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) متفق ما در سوریه هستند اکنون ترکیه دیگر نخواهد توانست علیه این حزب اقدام کند.
دوغان در ادامه با انتقاد از سیاست های پ.ک.ک در ترکیه تصریح کرد: کردها در منطقه خاورمیانه جایگاهی برای خود کسب کرده اند. اقدامات نظامی مانند به آتش کشیدن خودروها و بستن راه ها توسط پ.ک.ک به جایگاه کردها در خاورمیانه آسیب می زند. این نوع اقدامات رفتارهای انقلابی نیست. پ.ک.ک باید فوراً به این اقدامات خود پایان دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین