۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • تحلیلی پیرامون فعالیتهای اخیر گروهکهای کردی؛ گروهک تروریستی دمکرات بدنبال خودزنی برای مظلوم نمایی است

تحلیلی پیرامون فعالیتهای اخیر گروهکهای کردی؛ گروهک تروریستی دمکرات بدنبال خودزنی برای مظلوم نمایی است

  • ۴ دی ۱۳۹۵
  • ۳۸۲ بازدید
  • ۰

فرماندار شهر شنگال در شمال عراق پ ک ک را یک نیروی اشغالگر خواند که باید فورا از شنگال خارج شود.
به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آکام نیوز،اگر چه فعالیتهای این گروهها در سالهای گذشته تنها محدود به انشعابات گاه و بی گاه و بعضا درگیری های درون گروهی و اختلافات بر سر قدرت در رده های بالا دستی تشکیلاتی بود،اما ظاهرا در چند ماهه اخیر این گروهکها به خود نهیبی زده و زمستان از خواب بیدار شده و به فکر تجدید قوا برای انجام فعالیتهای مسلحانه در خاک ایران افتاده اند!

حرب منحله دمکرات کردستان ایران که این اواخر هم درگیری درون گروهی برای انتخاب سرکرده این گروه را پشت سر گذاشته است به همراه برخی دیگر،به این فکر افتاده اند تا با انجام طرحی به نام راسان به فعالیتهایشان شکلی دوباره بدهند.

راسان،عنوانی است که گروهک دمکرات کردستان ایران برای مرحله تازه از فعالیتهایش انتخاب کرده است.

این عنوان راسان که به معنی “دوباره برخاستن” است حاکی از آغاز دور تازه ای از فعالیت های عمدتاً نظامی این گروهک در کردستان ایران است.

به گفته سرکردگان دمکرات،درکنگره پانزدهم (اواخر سال ۱۳۹۱)مساله آغاز دوباره فعالیتهای مسلحانه مطرح شده و پس از این کنگره،سران این گروهک به صورت جدی تری این مساله را دنبال کردند.

این درحالی است که در تابستان گذشته از سوی این گروه و گروههای دیگر،هر عملیاتی که در خاک ایران صورت دادند،از سوی نیروهای امنیتی و سپاهی ایران خنثی و تمامی نیروهای وارد شده به خاک ایران نیز در جریان این درگیری ها کشته شدند.
در واقع تلفات سنگین این گروهکها در خاک ایران،می تواند حاکی از چند امر باشد؛

نخست اینکه؛در نظر اول باید گفت که ایران به نقض تمامیت ارضی خود از سوی هر گروهی حساسیت نشان می دهد و این حساسیت برای تمامی اقوام و مرزها در شدت عمل بالا خود را نشان خواهد داد.

بنابراین باید در نظر داشت که هر گونه عملیاتی در خاک ایران با شدیدترین برخورد پاسخ خواهد گرفت،کما اینکه تلفات سنگین گروهکها در مرزهای غربی و حتی در مرزهای شرقی کشور نمونه ای بارز در این امر می تواند باشد .
و دوم اینکه؛طی همه این سالها رخوت در گروههای معاند و کردی،آمادگی نظامی برای ورود به خاک کشوری همچون ایران با توانایی نظامی و امنیتی در حد قابل قبول و کاملی باید باشد که این امر نمی تواند برای این گروهها با این همه رخوت و سسستی که در این سالها داشته اند،ممکن باشد.

این در حالی است که مصطفی هجری سرکرده گروهک دمکرات کردستان ایران(حدکا) در مصاحبه ای با المانیتور گفته است که یکی از ابعاد نفوذ نیروهایش به خاک ایران؛اول نشان دادن قدرت نفوذ این گروهکها در خاک ایران و دوم نفوذ پذیری امنیتی ایران نسبت به گروههای کردی است که بیشتر از آنچه که ایران هست در انزار عمومی نمایش داده شده است و در واقع آنچنان هم که می گویند ایران نفوذ ناپذیر نیست.

تمامی این ادعاها از سوی مصطفی هجری در حالی است که در تمام پنج پاتک او در خاک ایران،تمامی نیروهایش کشته و زخمی شده اند .
در هر صورت راسان با توجه به تصمیماتی که این گروهکها در جهت انجام فعالیتهای مسلحانه و نظامی در خاک ایران گرفته اند،در هر صورت همانند همه طرح ها و برنامه های این گروهکها در سالهای گذشته دور و نزدیک،همچنان محکوم به شکست است،چرا که اول قدرت نظامی این گروهکهای فرسوده و مستهلک و در عین حال منجمد است و دوم خاک ایران با حراست نیروهای امنیتی،نفوذ ناپذیر است.

خاک ایران از سوی نیروهای امنیتی چنان متالریزه شده که حتی داعش هم تاکنون نتوانسته است عملیاتی در حد و اندازه وسیع در آن انجام دهد .

نتیجه اینکه؛تنها برای سرکردگان این گروهکها،کشته شدن نیروهای آنان در جهت مظلوم نمایی اهمیت دارد و در واقع این هدف نیز نوعی خود زنی دمکرات،برای بقاء است .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین