۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحصن مادران دیاربکری برای بازگرداندن فرزندان ربود شده توسط پ.ک.ک و پژاک وارد سال چهارم شد

تحصن مادران دیاربکری برای بازگرداندن فرزندان ربود شده توسط پ.ک.ک و پژاک وارد سال چهارم شد

  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۱۵۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : خانواده هایی که در مقابل مقر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در جنوب شرقی استان دیاربکر تظاهرات کردند، همچنان خواستار بازگرداندن فرزندان ربوده شده توسط گروه تروریستی پ.ک.ک هستند.

بدریه اسلو، مادر محمود اسلو به روزنامه صبح گفت: پسرم سال آخر دبیرستان بود و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده بود. او گفت که او یک بار شش سال پیش تماس گرفت و گفت که می خواهم برگردم. آنها (پ‌ک‌ک) او را در حالی که قصد فرار داشت در سوریه زندانی کردند. از آن روز ما از او خبری نداریم.»

مادر دیگری به نام رحیمه تاشچی گفت که پسرش فاروک تنها فرزند او بوده و ۹ سال پیش ناپدید شده است. او از او خواست که بازگردد و تسلیم دولت ترکیه شود.

تظاهرات زمانی آغاز شد که هاجره آکار یک شب در دفتر حزب HDP در دیاربکر حاضر شد و خواستار پیوستن به پسرش شد. پسر آکار، مهمت، در ۲۴ اوت ۲۰۱۹ به خانه بازگشت و به سایر خانواده ها امیدوار بود. یک هفته بعد، در ۳ سپتامبر ۲۰۱۹، خانواده هایی با الهام از آکار دست به تحصن دسته جمعی زدند.

تظاهرات از آن زمان به استان های دیگر از جمله وان، موش، شرناک و حکاری گسترش یافت.

مادر فادیمه آکسو که مبتلا به سرطان است درمان خود را ترک کرد و در مقابل ساختمان HDP دست به تحصن زد. آکسو در تشریح سختی های تربیت فرزندش گفت که او را به تنهایی و بدون پدر بزرگ کرده است. او گفت که پسرش ارن دچار اختلال شنوایی است.

خانواده ها علیرغم شرایط سخت، پست های خود را رها نکرده اند و در برخی مواقع توسط مقامات HDP و کسانی که با گروه تروریستی پ.ک.ک ارتباط دارند، مورد تهدید یا تمسخر قرار می گیرند. این اعتراضات با وجود همه گیری ویروس کرونا ادامه یافت و خانواده ها اقدامات احتیاطی لازم را انجام دادند.

تعداد قابل توجهی از تروریست های مظنون شروع به فرار از پ.ک.ک و تسلیم شدن کرده اند، اما بسیاری از تروریست ها به دلیل ترس از مجازات شدید در صورت دستگیری، جرات ترک گروه را ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین