۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحصن مادرانی که فرزندانشان توسط پ.ک.ک ربوده شده اند در قامیشلوی سوریه ادامه دارد

تحصن مادرانی که فرزندانشان توسط پ.ک.ک ربوده شده اند در قامیشلوی سوریه ادامه دارد

  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۱۵۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، تحصن خانواده هایی که فرزندانشان توسط پ.ک.ک در دیاربکر ربوده شدند نیز به خانواده های قربانیان در آن سوی مرزها امیدوار شدند.

هفته گذشته خانواده هایی که فرزندانشان به زور توسط پ.ک.ک به خدمت گرفته شده بودند در منطقه قامشلی سوریه تظاهرات کردند.

پ ک ک تلاش کرد تا از این اقدام جلوگیری کند.

مادران و بستگان دخترانی که توسط سازمان تروریستی YPG/PKK در ۲۱ نوامبر از منطقه آموده حسکه ربوده شده بودند، امروز در منطقه قامیشلو اعتراض کردند.

این تظاهرات که در مقابل دفتر سازمان ملل در قامشلی برنامه ریزی شده بود، پس از مسدود کردن راه های منتهی به دفتر سازمان ملل توسط تروریست های YPG/PKK، در مقابل بیمارستان فرمان در مرکز ولسوالی برگزار شد.

“فرزندان ما دارایی ما هستند”

تظاهرکنندگان بنرهایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «فرزندان ما جان ما هستند»، «سازمان ملل، بچه های ربوده شده ما کجا هستند؟»، «شانه های کوچک فقط کیف مدرسه حمل می کنند».

طبق اطلاعیه، تروریست های YPG/PKK که قصد داشتند بنرهای مادران را پایین بیاورند و به زور تظاهرات را متفرق کنند، نویسنده زن به نام شمس را که در این تظاهرات شرکت کرده بود، بازداشت کردند.

ی.پ.گ/پ‌ک‌ک که با یورش به دفتر پخش کانال رووداو بر پایه حکومت اقلیم کردستان عراق در قامشلی که به دنبال تظاهرات برگزار می‌شد، ۶ کارمند را به‌دفتر برد، ۳ تن از رسانه‌های دیگر را از رسانه‌های مختلف بازداشت کرد.

تروریست ها بازداشت شدگان را به انفرادی کمپ آموزشی بردند

تروریست‌های YPG/PKK که در دوره‌های گذشته کودکان زیادی را در حسکه ربوده و به زور آنها را به خدمت گرفته بودند، در روزهای ۵ اوت و ۲۱ نوامبر ۸ دختر و پسر را ربودند که ۳ نفر از آنها از منطقه آموده حسکه بودند.

خانواده ها همچنین برای آزادی فرزندان ربوده شده خود تظاهراتی ترتیب دادند.

ائتلاف ملی نیروهای اپوزیسیون و انقلاب سوریه (SMDK) و شورای ملی کردهای سوریه (ENKS) در بیانیه های خود سازمان تروریستی YPG/PKK را که کودکان را ربوده است، محکوم کردند.

YPG/PKK کودکانی را که ربوده است به کمپ های آموزشی در حسکه می برد.

اقدامات پ ک ک در گزارش ها منعکس شده است

سازمان تروریستی YPG/PKK مبارزه با کودکان را نیز در «گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰» که توسط وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد، گنجانده شد.

در این گزارش آمده است: «YPG به استخدام اجباری و استفاده از پسران و دختران ۱۲ ساله از کمپ‌های پناهندگان در شمال غرب سوریه ادامه داد. بیانیه گنجانده شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد، یافته های جدیدی مبنی بر استفاده تروریست های YPG/PKK از کودکان به عنوان جنگجو در سوریه به اشتراک گذاشت.

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد “کودکان در درگیری های مسلحانه”، در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ با فرهات عبدی شاهین، با نام رمز “مظلوم عبدی” یکی از سرکردگان YPG/PKK در دفتر ژنو سازمان ملل ملاقات کرد. و “ترک کردن کودکان مبارز در سازمان” با یک مراسم رسمی برنامه عمل را امضا کردند.

پس از آن هیچ گزارشی از سوی سازمان ملل یا سایر نهادهای بین المللی مبنی بر پایان یافتن این وضعیت منتشر نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین