۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحصن ضد پ.ک.ک و پژاک در ترکیه ادامه دارد

  • ۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۲۱۴ بازدید
  • ۰

خانواده ها امیدوارند با کودکان ربوده شده توسط گروه تروریستی پ.ک.ک هماهنگ شوند.

به گزارش انجمن بی تاوان، خانواده هایی در ترکیه که فرزندان آنها توسط گروه تروریستی پ.ک.ک ربوده شده یا به اجبار به خدمت گرفته شده اند ، روز پنجشنبه در شرق استان وان تظاهرات کردند.

خانواده های معترض به پ.ک.ک در یکی از خیابان های اصلی استان گرد هم آمدند تا صدای خود را به گوش مردم برسانند و بنرهایی علیه گروه تروریستی حمل کردند.

آنها با سر دادن شعارهای ضد HDP و ضد پ.ک.ک به سمت دفاتر حزب دموکراتیک خلق (HDP) در وان راهپیمایی کردند و از آنها خواستند فرزندان خود را بازگردانند.

دولت ترکیه HDP را متهم می کند که با گروه تروریستی پ ک ک ارتباط دارد.

نازلی سانچار ، یکی از مادران معترض ، به خبرگزاری آناتولی گفت که دختر ۱۳ ساله اش در سال ۲۰۱۲ توسط گروه تروریستی ربوده شد.

سانکار با بیان اینکه اکنون حدود ۱۰ سال است که منتظر بازگشت فرزندش است ، اظهار داشت: “دیگر نمی توانم تحمل کنم.” اجازه دهید دخترم بیاید اگر صدای مرا بشنود و تسلیم نیروهای امنیتی ما شود. ”

او می گوید: “من همچنین از همه خانواده ها می خواهم که بیایند و صدای ما شنیده شود.” “آنها نباید فرزندان خود را در دست این ظالمان بگذارند.”

سانکار با اصرار به دخترش گفت: “من مبتلا به صرع هستم. من همچنین یک بیمار سرطانی هستم. قبلاً هرگز آن را نگفته بودم ، اما اکنون آن را می گویم. من تمام درمان خود را متوقف کرده ام ، دخترم!”

– اعتراض خانواده ها در استان دیاربکر

خانواده ها در جنوب شرقی استان دیاربکر از ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ ۷۶۶ روز است که اعتراض کرده و فرزندان خود را ترغیب کرده اند تا سلاح های خود را رها کرده و تسلیم مقامات شوند.

اعتراضات خارج از دفاتر حزب مخالف HDP در دیاربکر با سه مادری آغاز شد که می گفتند فرزندان آنها به زور توسط تروریست ها به خدمت گرفته شده اند.

از آن زمان ، اعتراضات به استان های دیگر ، از جمله وان ، موس ، شیرناک و هکاری گسترش یافته است.

آیتن الهامان گفت که چهار سال است که از پسرش بایرام خبری ندارد و در تلاش است تا دوباره با او متحد شود.

الهامان از پسرش خواست اسلحه بر زمین بگذارد و تسلیم نیروهای امنیتی شود ، گفت: “من قصد داشتم او را به سربازی اعزام کنم ، اما آنها او را از من گرفتند.”

او التماس کرد: “پسرم! ما اینجا منتظرت هستیم. دلمان برایت تنگ شده است.”

نورتتین اودوملو ، پسرش ، یوسف ، در حالی که تنها ۱۶ سال داشت ربوده شد.

“من پسرم را از HDP می خواهم. هیچ کس بدون حمایت از HDP به کوه نمی رود و می میرد.”

وی التماس کرد: “یوسف عزیزم ، به خانه بیا ، همه ما منتظر تو هستیم.”

در ترکیه ، متخلفان مرتبط با گروه های تروریستی در صورت تسلیم ، مجاز به کاهش مجازات احتمالی تحت قانون توبه هستند.

در بیش از ۳۵ سال عملیات تروریستی علیه ترکیه ، پ ک ک-که از سوی ترکیه ، آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته است-مسئول مرگ حداقل ۴۰ هزار نفر از جمله زنان ، کودکان و نوزادان بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین