۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تحریرالشام چهار سرباز ترک را کشت

  • ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۴۰۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، بالگردهای ارتش ترکیه برای انتقال زخمی‌های این کشور که در درگیری با هیئت تحریر الشام زخمی شدند، وارد منطقه جنوب شرقی ادلب شدند.

جبهه تحریر الشام بر سر توافق ترکیه با روسیه در رابطه با کنترل جاده اصلی «ام ۴» با آنکارا اختلاف دارد. این تشکیلات تندرو اسلامی پیشتر هشدار داده بود که توافق مذبور را به رسمیت نمی‌شناسد. بر اساس توافق روسیه و ترکیه جاده «ام ۴» توسط ارتش ترکیه و نیروهای روس کنترل می‌شود.

در همین حال جناح‌های اسلامی مسلح طرفدار ترکیه برای میانجی‌گری میان ترکیه و هیئت تحریر الشام، با رهبران این جبهه وارد مذاکره شده و جلساتی را با هدف آرام کردن اوضاع و شکستن تحصن در جاده بین‌المللی «ام‌ ۴» که سوری‌های طرفدار این جبهه در آنجا به راه انداختند، برگزار کردند.

هیئت تحریر الشام، در پاسخ به حمله نیروهای آنکارا که اعضای آن را در بزرگراه بین‌المللی «حلب – لاذقیه» مورد هدف قرار داده بودند، به ایستگاه‌های ارتش ترکیه در منطقه «النیرب» هجوم کرده و چهار سرباز ترک را کشته و چندین سرباز دیگر را زخمی کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن دو عضو و زخمی شدن سه تن دیگر از هیئت تحریر الشام خبر داد.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه این افراد هنگامی که در منطقه‌ای از ادلب شرقی با خودرویی در حال نقل مکان بودند، مورد هجوم یک پهپاد ارتش ترکیه‌ای قرار گرفتند و کشته شدند.

نیروهای ترکیه به جمع‌آوری چادرهای اعتصاب‌کنندگان مخالف توافق ترکیه و روسیه در نزدیکی شهر نیراب و در نزدیکی بزرگراه بین‌المللی حلب –لاذقیه اقدام کردند. در پی اقدام ترکیه نیروهای تحریر الشام با ارتش ترکیه درگیر شدند.

روز یکشنبه نیز چهار عضو از هیئت تحریر الشام توسط نیروهای ارتش ترکیه کشته شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *