۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • تا زمانی که پ.ک.ک وجود دارد،دشمنان کردها نیازی به مبارزه با جنبش کردی ندارند

تا زمانی که پ.ک.ک وجود دارد،دشمنان کردها نیازی به مبارزه با جنبش کردی ندارند

  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
  • ۲۳۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، کاوه عزیزی، آکادمیک کرد سوری، در واکنش به اظهارات مراد کارایلان، سرکرده گروه تروریستی پ‌ک‌ک درباره جایگاه آنها در کنار حکومت سوریه، تأیید کرد که پ‌ک‌ک آشکارا به اطلاعات کشورهای غاصب کردستان خدمت می‌کند. و رهبری آن صریحاً این را تأیید می کند و از هوادارانش می خواهد که به دلیل پیوندهای آن با امنیت ضد کردها آن را ترک کنند.

مراد کارایلان در بیانیه‌هایی گفته بود که گروهش درخواست ترکیه برای مبارزه با حکومت سوریه را رد کرده و برای حفظ نظام و وحدت سوریه در کنار حکومت حافظ اسد و بشار ایستاده است.

عزیزی، استاد علوم سیاسی دانشگاه صلاح الدین اربیل گفت: اظهارات کاراییلان رابطه حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) به عنوان شاخه سیاسی پ.ک.ک در سوریه را با ترکیه و سوریه تایید می کند.

وی افزود: “هدف از فعالیت پ.ک.ک عملی آزادیبخش برای کردها نیست، بلکه به صراحت گفته شده است که مانع از حل مسئله کردها شده و از پهلو به آن ضربه بزنند.”

عزیزی افزود: «پ‌ک‌ک برنامه‌هایش گمراه‌کننده است، زیرا به گفته حامیان کرد، کردستانی است و در قندیل و شنگال با اقلیم کردستان دشمن است و به گفته آخوندها بخشی از جمعیت شیعه مردمی و با کردهای ایران دشمنی دارد. به عنوان حافظ مرزهای خود با اقلیم کردستان و در سوریه بخشی از سیاست حکومت علیه جنبش مشروع کرد سوریه است، گاه مدعی انترناسیونالیسم است و گاه خود را نماینده کردها معرفی می کند، در حالی که رهبری او علناً انصراف خود را از (تجزیه طلبان و …) اعلام می کند و به جای دشمن قاطعانه در کنار آنها می ایستد.

عزیزی گفت: «پ‌ک‌ک این سیاست را در ابتدای انقلاب سوریه تأیید کرد، زمانی که جنبش کرد سوریه مشروعیت حکومت را رد کرد و طرف انقلاب را برگزید، در حالی که این سازمان با وظیفه انزوا و خنثی کردن مردم از قندیل فرود آمد.

عزیزی گفت: توافق پ.ک.ک برای همکاری با آمریکا منحصراً امنیتی است و این موضوع کردهای سوریه و کردستان سوریه را در کف دیگ قرار داد و آنها را به ضعیف ترین حلقه مبارزه قدرت های بزرگ در منطقه تبدیل کرد.

عزیزی گفت: چیزی برای کردها باقی نمانده جز اینکه صراحتا اعلام کنیم که پ.ک.ک تهدیدی برای آینده کردها است و تا زمانی که پ.ک.ک وجود دارد، دشمنان کردها نیازی به این ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *