۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاکید مقام‌های ایران و پاکستان بر مبارزه با تروریسم

  • ۲۱ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۵۴ بازدید
  • ۰

مقام‌های ایران و پاکستان در دیدارهایی مشترک در اسلام آباد بر لزوم مبارزه با تروریسم و افراط‌‌گرایی به عنوان بزرگ‌ترین خطر تهدید‌کنندۀ منطقه تاکید کرده‌اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه (۱۸ آذر) با محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در پایتخت پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار گسترش روابط دوستانۀ تهران-اسلام‌آباد را به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری خواستار شدند.

مسائل منطقه از جمله موضوع افغانستان نیز از جمله موارد بحث‌شده در این دیدار بود.

ظریف برای شرکت در پنجمین کنفرانس قلب آسیا به پاکستان سفر کرده است.

، وزیر خارجه کشورمان پیش از دیدار با نخست وزیر پاکستان در کنفرانس قلب آسیا سخنرانی کرد و گفت: «ورود مؤلفه‌های ناامن‌کنندۀ جدید با نام‌ها و نشانه‌های جدید به خصوص گروه تروریستی داعش، شکاف‌ها در داخل گروه طالبان افغانستان و احتمال سود بردن داعش از آن، از موارد بسیار نگران کننده است.»
ظریف در سخنانش همچنین مواضع و راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای تقویت صلح و ثبات در قلب آسیا، به ویژه افغانستان را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با وانگ پی، همتای چینی خود دربارۀ روابط دوجانبۀ تهران-پکن و همچنین مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

وی قرار است در حاشیۀ این کنفرانس با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و سوشما سواراج، هندی خود نیز دیدار کند.

کنفرانس دو روزۀ قلب آسیا از سه‌شنبه باهدف گسترش همکاری‌ها برای کمک به حل مسائل و بهبود اوضاع امنیتی افغانستان، با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور و بیش از ۱۰ نهاد بین‌المللی و منطقه‌ای آغاز به کار کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چین، افغانستان، پاکستان، هند، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان از جمله وزیران امور خارجه شرکت کننده در این کنفرانس هستند.

منبع : پرس تی وی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *