۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • به نفع ترکیه است که با ایران و روسیه در منطقه همکاری کند

به نفع ترکیه است که با ایران و روسیه در منطقه همکاری کند

  • ۱۱ دی ۱۳۹۵
  • ۳۳۶ بازدید
  • ۰

نقوی حسینی طی گفتگو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: ترکیه شاید در استراتژی کلان خود،در جبهه غرب حرکت کند ولی منافع منطقه ای اش ایجاب می کند که با دو کشور ایران و روسیه اشتراک نظر داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی کردپرس در خصوص آینده مذاکرات سه جانبه ایران،روسیه و ترکیه؛ گفت: گفتگوی سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه آثار مثبتی داشته و نمود آن موفقیت هایی است که در سوریه به دست آمده است.
وی ادامه داد:فکر می کنم هم به نفع ترکیه و هم به نفع ایران و روسیه است که این همکاری سه جانبه را حفظ کنند و درتصمیمات بعدی که مهمتر از اتفاقات اخیر است مواضع مشترک داشته باشند و به همکاری ادامه دهند.
نقوی حسینی در پاسخ به این گفته که ترکیه همواره در جبهه غرب حرکت نموده و چگونه امروز مواضع خود را تغییر می دهد،توضیح داد: ترکیه در استراتژی کلان خود شاید در جبهه غرب حرکت کند ولی منافع منطقه ای اش ایجاب می کند که با دو کشور ایران و روسیه اشتراک نظر داشته باشد.
وی افزود:امروز وضعیت منطقه بحرانی است و ترکیه نیز می داند ادامه این شرایط به ضررش تمام خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در جواب به این سوال که ترکیه همواره حامی گروه های تندرو در سوریه بوده شما حضور ترکیه در مذاکرات سه جانبه را چگونه ارزیابی می کنید؟ اذعان کرد:اتفاقات ماه های اخیر ترکیه و تهدیداتی که گروه های تروریستی در این کشور ایحاد کردند کافی است تا ترکیه و همه کشورها متوجه خطر تروریسم باشند و بدانند که تروریسم خطر جدی و واقعی برای آن ها است.
وی با اشاره به خطر تروریسم برای منطقه و جهان گفت:داعش به تازگی کشورهای حوزه خلیج فارس را تهدید کرده و همچنین عربستان صعودی را تهدید نموده ،بنابراین این نوع تهدیدات باید جدی گرفته شود و چشم کشورها به حقیقت باز گردد.
نقوی حسینی تصریح کرد:زمانی که صدام به ایران حمله کرد، همین کشورهای حوزه خلیج فارس از او حمایت کردند.جمهوری اسلامی این اخطار را به آن ها داد که صدامی که امروز مورد حمایت شماست روزی تبدیل به تهدیدی علیه خود شما خواهد شد،ولی آن ها توجهی نکردند و تاریخ به آن ها ثابت کرد که ادعای جمهوری اسلامی درست بود، بنابراین ترکیه هم باید به این واقعیت توجه نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین